Τετάρτη 30 Απριλίου 2025

ΜΑΘΗΜΑ 33 

ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΤΟ 10, ΤΟ 100 ΚΑΙ ΤΟ 1000 

Εξάσκηση στις νοερές πράξεις το επόμενο μάθημα, αλλά είχαμε βάλει εμείς τη βάση μας από πριν, ειδικά στον πολλαπλασιασμό. Έτσι μετά τον αλγόριθμο σκεφτήκαμε αν πρέπει να ακολουθήσουμε το ίδιο και στους πολλαπλασιασμούς όπου υπάρχει το 0 στο τέλος των αριθμών.Τα παιδιά θυμούνταν ότι κρύβουμε τα μηδενικά και τα συμπληρώνουμε στο τέλος του αποτελέσματος, οπότε κάναμε περισσότερη εξάσκηση στους πολλαπλασιασμούς με το 10, το 100 και το 1000 και περισσότερο στις διαιρέσεις. 
Για τον πολλαπλασιασμό θυμηθηκαμε ότι αρκεί να κρύψουμε τα μηδενικά στο τέλος των αριθμών, να κάνουμε τον πολλαπλασιασμό μας και να τα προσθέσουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα:
50 × 100 = 
Σκέφτομαι 5 × 1 = 5  (και 3 μηδενικά που έκρυψα)
Άρα       50 × 100 = 5000
Για τη διαίρεση μάθαμε ότι τα μηδενικά φεύγουν και δεν ξαναγυρνούν. Βάλαμε όμως έναν κανόνα:
Όσα φεύγουν από τον έναν αριθμό τόσα πρέπει να φεύγουν κι από τον άλλο!
Για παράδειγμα:
2000 : 100 = 
Διαγράφω 2 μηδενικά από το 2000 και δύο από το 100. Έτσι μου μένει:
20 : 1 = 20
Για περισσότερη εξάσκηση χρησιμοποιήσαμε τον διαδραστικό μας. Τα παιδιά έβλεπαν καρτέλες σαν τις παρακάτω στον διαδραστικό 


κι αφού επιλέγαμε τον ιπποπόταμο ή το κοάλα λύναμε την αντίστοιχη πράξη στο τετράδιό μας. 
Στη συνέχεια παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι και μαζέψαμε πολλούς πόντους!
πηγή: wordwall.net

Πάμε να κάνουμε εξάσκηση κι από εδώ, ξεκινώντας με τον πολλαπλασιασμό.


πηγή παιχνιδιών: inschool.gr




πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: learningapps.org

πηγή: math4childrenplus.com

Τώρα παίζουμε με τη διαίρεση.
πηγή: inschool.gr


πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

Τέλος, παίζουμε και με τις δύο πράξεις μαζί.


πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: learningapps.org

πηγή: topmarks.co.uk


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου