Δευτέρα 27 Μαΐου 2024

ΕΝΟΤΗΤΑ 14 

ΜΑΘΗΜΑ 9 

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗΝ ΩΡΑ

Πάλι μας έχει το κείμενό μας δύο φαινόμενα τα οποία είναι εξίσου σημαντικά. Έπρεπε λοιπόν να τα χωρίσουμε και να ασχοληθούμε μεμονωμένα με το καθένα. Αποφασίσαμε λοιπόν να μην προχωρήσουμε και να μάθουμε καλά την ώρα.
Κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του ρολόι


κι εγώ φρόντισα να υπάρχει ένα αντίστοιχο, μεγαλύτερο στην τάξη για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς.
Χωρίσαμε το ρολόι στη μέση και ζωγραφίσαμε το μισό (από το 12 ως το 6) με ροζ και το άλλο μισό με μπλε. Βάλαμε πάνω από το 12 τη λέξη ακριβώς, δίπλα στο 3 τις λέξεις και τέταρτο, κάτω από το 6 τις λέξεις και μισή και δίπλα στο 9 τις λέξεις παρά τέταρτο. 
Είπαμε ότι το ρολόι το διαβάζουμε με δύο τρόπους: αναλογικά και ψηφιακά. Μας μπέρδεψε λιγάκι το ψηφιακό όταν ήταν στο παρά αλλά τα καταφέραμε.
Ξεκινήσαμε  με μικρά βηματάκια μαθαίνοντας μόνο το ακριβώς και το και μισή. Μάθαμε να διαβάζουμε πρώτα τον μικρό δείκτη της ώρας κι έπειτα των λεπτών. Κάθε παιδί, στο δικό του ρολόι κι ένα στο ρολόι της τάξης έφτιαχνε την ώρα που του ζητούσα. Έπειτα μάθαμε να το γράφουμε και ψηφιακά. Σε αυτό μας βοήθησε η παρακάτω επφαρμογή όπου φτιάχναμε την ώρα και βλέπαμε πώς γράφεται και ψηφιακά.
πηγή: visnos.com
Παρατηρήσαμε ότι κάποιες φορές ο δείκτης των ωρών βρίσκεται ανάμεσα σε δύο αριθμούς και μάθαμε να διαβάζουμε τον αριθμό που είναι μετά. 
Για να κάνουμε εξάσκηση στα ψηφιακά και αναλογικά ρολόγια παίξαμε τα παρακάτω παιχνίδια όπου στο πρώτο έπρεπε να αντιστοιχήσουμε τις κάρτες με τη ψηφιακή ώρα
πηγή: teachingtime.co.uk
και στο δεύτερο να φτιάξουμε την ωηφιακή ώρα που μας έδειχνε το αναλογικό ρολόι.
πηγή: teachingtime.co.uk
Το επόμενο βήμα ήταν να μάθουμε τα τέταρτα και τα πεντάλεπτα. Μάθαμε ότι όταν διαβάζουμε το ρολόι αναλογικά προσέχουμε πού είναι ο δείκτης των λεπτών. Αν είναι στο ροζ κομμάτι διαβάζουμε "και" κι αν είναι στο μπλε διαβάζουμε "παρά". Μάθαμε με την κατασκευή μας να κοιτάμε τους αριθμούς στον άσπρο κύκλο.
 
Δυσκολευτήκαμε να τα γράψουμε ψηφιακά. Είπαμε ότι τα ψηφιακά ρολόγια έχουν μόνο το "και" και για να βρούμε τα λεπτά κοιτούσαμε τους κόκκινους αριθμούς. Όμως έπρεπε να προσέξουμε τι θα γράψουμε στην ώρα. Τα παιδιά δεν μπορούσαν να καταλάβουν γιατί ένω λέμε 2 παρά τέταρτο, το γράφουμε ψηφιακά 1:45. Για να βοηθηθούμε είπαμε ότι αν στο ρολόι που φτιάξαμε ο δείκτης των λεπτών είναι στο μπλε κομμάτι κι ακούμε τη λέξη "παρά" εμείς θα γράφουμε ψηφιακά τον προηγούμενο αριθμό στην ώρα.
Με πολλή εξάσκηση στα ρολόγια μας και στην παρακάτω εφαρμογή το κατακτήσαμε κι αυτό σιγά- σιγά.

πηγή: teacherled.com
Εξάσκηση και στις 2 μορφές της ώρας κάναμε και με την παρακάτω εφαρμογή όπου έπρεπε από αναλογικά να φτιάξουμε την ώρα ψηφιακά και το ανάποδο.
πηγή: teacherled.com
Παίξαμε και με την παρακάτω εφαρμογή όπου γράφαμε την ψηφιακή ώρα στον πίνακα κι επαληθεύαμε από το κουτάκι.
πηγή: teachingtime.co.uk
Το επόμενο κομμάτι ήταν να μάθουμε τι ώρα ήταν ή θα είναι μετά και πριν από ένα ορισμένο διάστημα. Με αυτό τα παιδιά έπρεπε να εξάσκηθουν στο πέρασμα της ώρας και στο μέτρημα των πεντάλεπτων. Φτιάχναμε τα ρολόγια μας σε μία συγκεκριμένη ώρα που τους έλεγα κι εκείνα ανάλογα την ερώτηση έπρεπε να βρουν την καινούρια ώρα. 
Π.χ. Αν τώρα είναι 3 ακριβώς τι ώρα θα είναι μετά από 1 ώρα, μισή ώρα, 20 λεπτά;
Για να επαληθεύσουμε τις απαντήσεις μας χρησιμοποιήσαμε την παρακάτω εφαρμογή
πηγή: topmarks.co.uk

όπου βλέπαμε πώς κινούνταν οι δείκτες και πόσα λεπτά ή ώρες περνούσαν.
Αν θέλεις μπορείς να παρακολουθήσεις το παρακάτω βίντεο για να θυμηθείς όσα μάθαμε.
Και φυσικά δεν παραλείψαμε να παίξουμε πολλά παιχνίδια με την ώρα. Παίξαμε με κάρτες αποστολών σχετικές με την ώρα αλλά και ντόμινο της ώρας (μία ωραία ιδέα από το pinterest).
Όταν είχαμε μάθει καλά την ώρα παίξαμε τρίλιζα! (μία επίσης ωραία ιδέα από το pinterest). Κάθε παιδί πήρε μία κάρτα με ρολόγια και βούλες. Εγώ έλεγα μία ώρα κι όποιο παιδί την είχε στο ρολόι του έβαζε πάνω του μία βούλα. Στόχος ήταν να σχηματίσουν τρίλιζα.

Για το τέλος χωριστήκαμε σε ομάδες και παίξαμε ένα επιτραπέζιο που φτιάξαμε για την ώρα με ανάγνωση ώρας και κάρτες προβλημάτων! 
Τώρα που τα μάθαμε καλά πάμε να παίξουμε κι από εδώ! Χρησιμοποίησε την παρακάτω εφαρμογή για να φτιάξεις την ώρα που θα σου πει η μαμά!
πηγή: teacherled.com

Στο παρακάτω παιχνίδι διάλεξε τις κάρτες που αφορούν την ώρα και προσπάθησε να βρεις τι ώρα κρύβουν πίσω τους.
πηγή: topmarks.co.uk/
Σε αυτό το παιχνίδι μέτρα το χρόνο που χρειάστηκε ο βάτραχος για το ταξίδι του.
ΠΗΓΉ: jele.gr
Θα προλάβει το μυρμήγκι το τρένο; Διάλεξε την σωστή ώρα.
πηγή: jele.gr
Διάλεξε κατηγορία από τις 2 πρώτες σειρές και κάνε ζευγαράκια με την ώρα. Είναι ένα παιχνίδι μνήμης.
πηγή: topmarks.co.uk
Διάλεξε το σωστό ψηφιακό ρολόι που να ταιριάζει στο αναλογικό.
πηγή: primarygames.com
Στόχευσε το ψηφιακό ρολόι που δείχνει την ίδια ώρα με το αναλογικό.
πηγή: sheppardsoftware.com
Διάλεξε κι εδώ την σωστή κάρτα για το αναλογικό ρολόι.
πηγή: mathsframe.co.uk
Εδώ γράψε την ώρα που σου δείχνει το ρολόι ψηφιακά.
πηγή: thatquiz.org
Διάλεξε αν θέλεις να φτιάξεις την ψηφιακή ή την αναλογική ώρα και παίξε το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: teachingtime.co.uk
Ταίριαξε κάθε ψηφιακό ρολόι με το αναλογικό του και πάτα το χρόνο για να σταματήσει.
πηγή: teachingtime.co.uk
Ταίριαξε τα ψηφιακά με τα αναλογικά ρολόγια σε ένα παιχνίδι μνήμης.
πηγή: primarygames.com
Πάτα το σωστό ψηφιακό ρολόι που δείχνει την ίδια ώρα με το αναλογικό για να κάνεις το ρομποτάκι σου να κουνηθεί.
πηγή: primarygames.com
Κάνε αγώνα με καμηλοπαρδάλεις βρίσκοντας γρήγορα την ώρα.
πηγή: arcademics.com
Πάμε για ένα τεστάκι. Γράψε την ψηφιακή ώρα κάτω από κάθε ρολόι.
πηγή: transum.org
Στόχευσε με το φακό σου το σωστό ρολόι πριν φτάσουν στο πάτωμα.
πηγή: mrnussbaum.com
Μπορείς να φτιάξεις το ρολόι να δείχνει την ώρα που σου ζητούν;
πηγή: mrnussbaum.com
Τώρα φτιάξε το παζλ των ρολογιών βάζοντας κάθε κομμάτι στη σωστή του θέση.
πηγή: mathplayground.com
Κι αν γνωρίζεις πολύ καλά την ώρα και ψηφιακά μπορείς να παίξεις ακόμα περισσότερα παιχνίδια πατώντας εδώ κι εδώεδώ!

Καλή διασκέδαση!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου