Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

 (1) ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ 

Πριν ξεκινήσουμε αυτό το μάθημα θα ασχοληθούμε με τα γραμματικά του φαινόμενα μιας και είναι πολλά. Έτσι θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τις ασκήσεις και να τα συνδυάσουμε με το κείμενο. Ξεκινήσαμε λοιπόν με τα ρήματα που τα θυμόμασταν πολύ καλά από πέρσι. Κάναμε κι ένα βηματάκι παραπάνω για να μάθουμε την ενεργητική και παθητική φωνή.
Και φυσικά ξεκινήσαμε με παιχνίδι! Το πιο κατάλληλο για τα ρήματα ήταν η παντομίμα. Διαφορετική όμως από την περσινή. Κάθε παιδί φορούσε στο κεφαλάκι του ένα στεφάνι όπου πάνω βάζαμε μμια κάρτα με ένα ρήμα. Όλα τα υπόλοιπα έπρεπε να δείξουν το ρήμα με παντομίμα και το παιδί να το μαντέψει.

Τις κάρτες που βρίσκαμε τις συγκεντρώναμε στον πίνακα.

Όταν τελειώσαμε παρατηρήσαμε τις καταλήξεις τους. Τα χωρίσαμε σε εκείνα που τελειώνουν σε -ω κι εκείνα που τελειώνουν σε -αι. Μάθαμε ότι τα πρώτα ανήκουν στην ενεργητική φωνή γιατί μου δείχνουν μια ενέργεια και τα άλλα στην παθητική γιατί μου δείχνουν ότι κάτι παθαίνω.

Παίξαμε και δύο παιχνίδια που χωρίζαμε τα ρήματα σε ενεργητική και παθητική φωνή.
πηγή: e-didaskalia.blogspot.com

πηγή: learningapps.org

Ξεκινώντας τις ασκήσεις μας είδαμε ότι τα ρήματα δεν έχουν στο λόγο μας ίδια μορφή αλλά αλλάζουν ανάλογα με το πρόσωπο. Μάθαμε ότι για να βρούμε σε ποια φωνή ανήκουν σκεφτόμαστε πάντα πώς είναι το ρήμα στο εγώ.
Κι αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα κλιτά και άκλιτα μέρη του λόγου. Μάθαμε ότι τα ρήματα ανήκουν στα κλιτά και βάλαμε το βελανίδι μας στη σωστή κουκουβάγια.

Σειρά είχε να θυμηθούμε τα πρόσωπα για να μπορέσουμε μετά να περάσουμε στους ορθογραφικούς κανόνες. Κι αφού τα επαναλάβαμε και τα γράψαμε παίξαμε τα παρακάτω παιχνίδια για να ταιριάξουμε τα πρόσωπα με τα ρήματα και το ανάποδο.

πηγή παιχνιδιών: e-didaskalia.blogspot.com

Θυμηθήκαμε σε ποια πρόσωπα τα ρήματα θέλουν -ει με τραγούδι κι εξάσκηση

και σε ποια θέλουν -αι ή -ε.

Αφού τα θυμηθήκαμε καλά είδαμε ζωάκια που ζητούσαν ρηματάκια. Έδειξα στα παιδιά κάρτες σαν την παρακάτω

και τα παιδιά έπρεπε να βρουν και να γράψουν 3 ρήματα που ταιριάζουν σε κάθε ζωάκι. Με τη σωστή ορθογραφία φυσικά! 
Για να θυμηθείς την ορθογραφία των ρημάτων σε κάθε πρόσωπο δες το παρακάτω βιντεάκι 

ή μπορείς να δεις το παρακάτω για να θυμηθείς και τι είναι ρήματα.

Για να κλείσουμε παίξαμε ένα παιχνίδι από την αγαπημένη μας σελίδα Στην τάξη για τα ρήματα.

Πάμε να κάνουμε εξάσκηση με πολλά παιχνίδια; Στα παρακάτω διάλεξε όποιο θέλεις και βρες τα ρήματα.
πηγή: users.sch.gr/evniki

πηγη: e-didaskalia.blogspot.com

πηγή: inschool.gr

πηγή: wordwall.net



πηγή παιχνιδιών: learningapps.org

πηγή: wordwall.net

Στα δύο παρακάτω παιχνίδια βρες αν η λέξη που σου δείχνει είναι ή δεν είναι ρήμα.

πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

Παρακάτω μπορείς να λύσεις ένα σταυρόλεξο με ρήματα.
πηγή: wordwall.net

Τώρα παίζουμε με την ενεργητική και την παθητική φωνή!

πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: users.sch.gr/ipap/Ellinikos



πηγή παιχνιδιών: inschool.gr

Τώρα ταιριάζουμε τα πρόσωπα με τα ρήματα.

πηγή παιχνιδιών: e-didaskalia.blogspot.com


πηγη παιχνιδιών: wordwall.net

Μπορείς να βρεις το σωστό ρήμα για κάθε πρόταση;

πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: jele.gr

Και για το τέλος ορθογραφία. Διάλεξε όποιο παιχνίδι θέλεις και παίξε με τις καταλήξεις.



πηγή παιχνιδιών: e-didaskalia.blogspot.com

πηγή: podilato98.blogspot.com

πηγή: learningapps.org

Αν έχεις όρεξη μπορείς να συμπληρώσεις 2 διαδραστικά φύλλα εργασίας με τις καταλήξεις


ή να πατήσεις το βελάκι 
 και να παίξεις παιχνίδια που παίξαμε και πέρσι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου