Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Ο ΧΑΡΤΗΣ, ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

Στα υπόλοιπα μαθήματα αυτού του κεφαλαίου θα ασχοληθούμε με χάρτες, υπομνήματα και γεωγραφικούς όρους. Πράγματα δύσκολα για τα παιδιά αλλά θα τα κάνουμε όσο πιο παιγνιώδη μπορούμε. Ξεκινήσαμε λοιπόν με τους χάρτες και τα είδη αυτών.Έτσι, μάθαμε ότι ανάλογα με τις πληροφορίες που μας δίνουν τους κατατάσσουμε σε γεωφυσικούς, πολιτικούς, οδικούς κ.α. Αφού συζητήσαμε για τη χρησιμότητα των χαρτών είδαμε πώς αλλάζει ένας τόπος και πώς φτιάχνεται ο χάρτης του. Πάτα την εικόνα παρακάτω για να το δεις ξανά.
πηγή: Φωτόδεντρο
Με τη βοήθεια του Φωτόδεντρου και του Google earth βρήκαμε την περιοχή του σχολείου μας και την είδαμε από όλες τις οπτικές γωνίες της. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι για να φτιάξουμε καλύτερα έναν χάρτη πρέπει να κοιτάμε από ψηλά. Μπήκαμε στον πειρασμό και φτιάξαμε τον χάρτη του δικού μας σχολείου έτσι όπως το βλέπαμε από το Google earth. Μπορείς να πατήσεις την εικόνα παρακάτω για να κάνεις και να δεις ξανά αυτά που είδαμε στην τάξη.
Παρακάτω μπορείς να δεις τον χάρτη του νομού μας, του Ηρακλείου.

πηγή εικόνων: http://mafaldakar.blogspot.gr/
Μιλήσαμε στη συνέχεια για το υπόμνημα και τι πληροφορίες μπορούμε να δούμε σε αυτό. Αναφερθήκαμε στην κλίμακα χωρίς όμως να επεκταθούμε και στα σημεία του ορίζοντα που μας βοηθούν να προσανατολιστούμε σε έναν χάρτη. Μπορείς να παίξεις το παρακάτω παιχνίδι προσανατολισμού στον χάρτη από το Φωτόδεντρο.
Σε ένα υπόμνημα πολλές φορές συναντάμε διάφορα εικονίδια που μας βοηθούν να διαβάσουμε τον χάρτη και να βρούμε αυτό που θέλουμε. Φτιάξαμε κι εμείς ένα μικρό υπόμνημα στον χάρτη του σχολείου μας. Θέλεις να παίξεις με τα υπομνήματα και τα σύμβολά τους; Πάτα τις εικόνες παρακάτω και κάνε εξάσκηση.
πηγή: Φωτόδεντρο
πηγή: http://e-meleti.eduportal.gr
Να κι ένα παιχνίδι μνήμης με τα σύμβολα του χάρτη.
πηγή: http://e-meleti.eduportal.gr
Και τώρα που τα μάθαμε καλά βοήθησε την Παρατηρητική να φτιάξει το χάρτη του δωματίου της.
πηγή: http://www.jele.gr
Κι εδώ φτιάξε τον χάρτη μιας μικρής πόλης.
πηγή: http://www.jele.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου