Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

ΜΑΘΗΜΑ 25 (1)
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 50 

Μας παίδεψαν αυτοί οι αριθμοί (η αλήθεια να λέγεται) αλλά τους καταφέραμε. Για να μην ζοριστούμε σπάσαμε σε κομμάτια τους αριθμούς και τη διδασκαλία τους και προσπαθήσαμε να το κάνουμε όσο πιο διασκεδαστικό γίνεται.
Αρχικά μετρήσαμε 1-1 μέχρι το 50 με διάφορους τρόπους. Χτυπούσαμε παλαμάκια, χτυπούσαμε θρανίο και γόνατα εναλλάξ, χοροπηδήσαμε και πήραμε το μαγικό ραβδί μας που όποιο παιδί ακουμπούσε στο κεφάλι έπρεπε να πει έναν αριθμό και το επόμενο τη συνέχειά του.
Αριθμήσαμε 2-2 μέχρι το 20 και 5-5 μέχρι το 50 παίζοντας κρυφτό. Εξάσκηση κάναμε και στην αρίθμηση ανά 10. Για να κάνουμε μεγαλύτερη εξάσκηση στην ανάγνωση και αναγνώριση των αριθμών χρησιμοποιήσαμε τον παρακάτω πίνακα όπου έλεγα στα παιδιά αριθμούς (μέχρι το 50) κι κείνα πατούσαν το σωστό τετράγωνο για να χρωματιστεί.
πηγή: topmarks.co.uk
Επίσης χρησιμοποιήσαμε το παρακάτω παιχνίδι για να εξασκηθούμε στην αρίθμηση ανά 1, ανά 2 κ.ο.κ. Βλέπαμε τους ιπτάμενους δίσκους κι έπειτα τα παιδιά έκλειναν τα μάτια τους. Εγώ τους ανακάτεβα και τους βάζαμε στη σειρά.
πηγή: ictgames.com
Για να έχουμε μία οπτική εικόνα στην αρίθμηση ανά 2 είδαμε τον παρακάτω πίνακα.
πηγή: harcourtschool.com
Για την αρίθμηση ανά 5 είδαμε τον παρακάτω πίνακα από την ίδια σελίδα.
Στη συνέχεια πήραμε τα τερατάκια μας που ήρθαν να μας βοηθήσουν. Αυτά τα τερατάκια έκρυβαν στην πλάτη τους έναν αριθμό.

Ανά δυάδες κάθε παιδί γυρνούσε ένα τερατάκι και διάβαζε τον αριθμό. Έπειτα διάλεγε δύο τερατάκια κι έγραφε τους αριθμούς στο τετράδιό του βάζοντας ανάμεσά τους το σημάδι της ισότητας ή της ανισότητας. Για περισσότερη εξάσκηση μπορούμε να παίξουμε το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: mrnussbaum.com
Στη συνέχεια διαλέγαμε ένα τερατάκι κι αφού γράφαμε τον αριθμό στο τετράδιό μας βρίσκαμε τον προηγούμενο και τον επόμενο. Τέλος διαλέγαμε τέσσερα τερατάκια και βάζαμε τους αριθμούς τους στη σειρά από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο κι αντίστροφα.
Για να μάθουμε να προσθέτουμε ανά 10 έδωσα στα παιδιά όλα τα μακαρόνια που χρησιμοποιούσαμε στα ζευγαράκια κι αφού χωριστήκαμε σε ομάδες τους ζήτησα να τα μετρήσουν. Κάθε φορά που έφταναν σε έναν μεγάλο αριθμό φρόντιζα να τα μπερδεύω κι έτσι έπρεπε να ξεκινήσουν από την αρχή. Νομίζω ότι τα θύμωσα λιγάκι αλλά με συγχώρεσαν όταν τους έδειξα ότι για να μην μπερδεύονται θα ήταν καλύτερα να τα χωρίσουν σε δεκάδες και να τα μετράνε 10-10.
Για να θυμηθούμε όλους τους αριθμούς μέχρι το 50 πατάμε την εικόνα από την Ξεκούρδιστη τάξη, τους λέμε κι ελέγχουμε πατώντας τα κουτάκια.
Τώρα είμαστε έτοιμοι να παίξουμε κι από εδώ. Θα αναρτήσουμε μερικά παιχνίδια αλλά αν θέλεις να παίξεις περισσότερα πήγαινε από τις ετικέτες δεξιά και διάλεξε την ετικέτα που λέει Παιχνίδια με αριθμούς μέχρι το 50.
Πρώτα ας παίξουμε με τη σελίδα Στην τάξη. Πάτα την εικόνα και διάλεξε όποια δραστηριότητα σου αρέσει.
Τα παρακάτω παιχνίδια είναι από τη σελίδα 
http://users.sch.gr/antafou. Στην πρώτη εικόνα ανεβαίνεις 2-2 ως το 50.
Εδώ κατεβαίνεις 2-2 από το 50.
Εδώ ανεβαίνεις 3-3 ως το 48.
Εδώ κατεβαίνεις 3-3 από το 48.
Κάνουμε το ίδιο αλλά 5-5. Πρώτα ανεβαίνουμε κι έπειτα κατεβαίνουμε.

Τώρα παίζουμε με την Πολύχρωμη τάξη.
Τα επόμενα παιχνίδια είναι από τη σελίδα inschool.gr. Μπορείς να διαβάσεις τους αριθμούς και να πατήσεις το συννεφάκι με το όνομά τους;


Βρες σε ποια μπίλια αντιστοιχεί κάθε αριθμός.
Βρες σε ποιον αριθμό είναι το κουνελάκι ή η μπίλια.


 Πάτα τη σωστή μπίλια για κάθε αριθμό.
Μέτρα ανά 10 και βρες ποιος αριθμός είναι.
Κάνε κι εδώ το ίδιο και βρες ποιος αριθμός κρύβεται στις μπίλιες.
Τώρα βρες ποια από όλες τις πράξεις είναι η σωστή.
Συνέχισε να κάνεις εξάσκηση με όποιο παιχνίδι σου αρέσει.




Τώρα φτιάξε εσύ τον αριθμό που δείχνουν οι μάρκες.

Βοήθησε το βατραχάκι να περάσει απέναντι πατώντας τα σωστά ξύλα.

Ταίριαξε τα σωστά.
Βρες ποια καρτέλα αντιστοιχεί στον αριθμό που βλέπεις.
Πολλά παιχνίδια και πιο διασκεδαστικά θα βρεις στις ετικέτες δίπλα που λέει Παιχνίδια με αριθμούς ως το 50.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου