ΜΑΘΗΜΑ 11
ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΚΕΡΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩ
Ξεκινήσαμε σήμερα το 11ο κεφάλαιο στα Μαθηματικά μας μαθαίνοντας πρώτα από όλα να αναγνωρίζουμε τα κέρματα του ευρώ και να τα κατατάσσουμε ανάλογα την αξία τους.
Κόψαμε το μάθημα σε μικρά κομμάτια για να μας γίνει πιο εύκολο. Στο πρώτο κομμάτι είδαμε μία παρουσίαση που μας βοήθησε να γνωρίσουμε τα κέρματα του ευρώ. Κάθε κέρμα το βρίσκαμε και στα δικά μας κομμένα κέρματα. Παίξαμε και τα ενσωματωμένα παιχνίδια της που θα τα βρείτε και παρακάτω.
![]() |
| πηγή: wordwall.net |
![]() |
| πηγή: topmarks.co.uk |
Έπειτα τα βάλαμε στη σειρά ανάλογα το μέγεθός τους και είδαμε ότι το μέγεθος είναι ανάλογο της αξίας τους. Όσο μεγαλύτερο το μέγεθος τόσο μεγαλύτερη η αξία τους.
Όταν εξοικειωθήκαμε με τα κέρματα μάθαμε ότι
1 ευρώ = 100 λεπτά
Το φτιάξαμε με διάφορους τρόπους στα κέρματά μας και τους επαληθεύσαμε όλους χρησιμοποιώντας την παρακάτω εφαρμογή.
![]() |
| πηγή: mathsisfun.com |
Πάμε να παίξουμε κι άλλα παιχνίδια για να δούμε πόσο καλά γνωρίζουμε τα κέρματα. Διάλεξε όποιο θέλεις από τα παρακάτω παιχνίδια.
![]() |
| πηγή: learningapps.org |
![]() |
| πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
| πηγή παιχνιδιών: learningapps.org |
![]() |
| πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
| πηγή παιχνιδιών: learningapps.org |
Μετά την αναγνώριση των κερμάτων ασχοληθήκαμε με την καταμέτρηση και το φτιάξιμο ποσών.
Πρώτα μετρούσαμε χρήματα με το γουρουνάκι μέσα από το παρακάτω παιχνίδι.
![]() |
| πηγή: topmarks.co.uk |
Ξεκινήσαμε με 4 κέρματα και φτάσαμε μέχρι τα 6. Κάναμε όμως και περισσότερα παραδείγματα όπου τα λεπτά υπερέβαιναν τα 100 ώστε τα παιδιά να δουν πότε κρύβεται 1 ευρώ στα λεπτά για να το προσθέσουν στα ευρώ.
Έπειτα πήραμε κι εμείς το γουρουνάκι- κουμπαρά μας. Έδειχνα στα παιδιά κάποια αντικείμενα που ήθελα να αγοράσω όπως τα παρακάτω
Κάθε φορά επαληθεύαμε και διορθώναμε φτιάχνοντας το ίδιο ποσό στον διαδραστικό με την παρακάτω εφαρμογή.
![]() |
| πηγή: toytheater.com |
![]() |
| πηγή: topmarks.co.uk |
Πάμε να κάνουμε εξάσκηση με παιχνίδια; Διάλεξε όποιο σου αρέσει και μέτρα τα ποσά ή φτιάξε τα ποσά που σου ζητούν.
![]() |
| πηγή: mathsisfun.com |
![]() |
| πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
| πηγή: learningapps.org |
......................................................................
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την προσθαφαίρεση κερμάτων και με την αγορά 2 προϊόντων. Τα παιδιά πήραν ξανά τον κουμπαρά τους και έβλεπαν στον διαδραστικό κάρτες προβλημάτων με χρήματα, σαν την παρακάτω.
Έφτιαχναν το αχρικό ποσό στον κουμπαρά κι ανάλογα το πρόβλημα έβαζαν ή έβγαζαν χρήματα και μετρούσαν πόσα τους μένουν. Επαληθεύαμε με την εφαρμογή
και προσπαθούσαμε να βρουμέ πόσο θα πληρώσουμε και για τα 2. Πρώτα μετρούσαμε τα ευρώ, έπειτα ψάχναμε αν υπήρχε κάποιο κρυμμένο ευρώ στα λεπτά για να το βάλουμε μαζί με τα άλλα και τέλος μετρούσαμε τα υπόλοιπα. Σημαντικό ήταν να μάθουμε να ξεκινάμε τις μετρήσεις μας με τα μεγάλα κέρματα. Κάθε φορά επαληθεύαμε με την παρακάτω εφαρμογή για να βλέπουμε αν το τελικό ποσό μας ήταν ίδιο με εκείνο στον κουμπαρά μας.
![]() |
| πηγή: mathsbot.com |
Πάμε να παίξουμε κι ένα παιχνίδι. Για να το παίξεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα κέρματά σου, όπως κάναμε στην τάξη.
![]() |
| πηγή: learningapps.org |
..................................................................................
Για να ολοκληρώσουμε το μάθημά μας ασχοληθήκαμε με τη συμπλήρωση των ποσών. Σε αυτό το μάθημα είδαμε πώς συμπληρώνουμε το ευρώ αλλά και το ποσό που χρειαζόμαστε ακόμα. Ξεκινήσαμε με τα εύκολα και την παρουσίασή μας.
Ταυτόχρονα τα παιδιά δούλευαν με τα κέρματά τους. Είδαμε ότι όταν το ποσό που έπρεπε να συμπληρώσουμε ήταν πάνω από 1 ευρώ κι εμείς είχαμε λιγότερα λεπτά, ακολουθούσαμε τα βήματα:
1. Παίρνουμε πρώτα τα λεπτά και συμπληρώνουμε το 1 ευρώ.
2. Συμπληρώνουμε το υπόλοιπο ποσό.
Αυτό θα μας βοηθήσει αργότερα και στα ρέστα. Έπειτα δουλέψαμε στο φύλλο εργασίας μας για περισσότερη εξάσκηση.
Στο τέλος συμπληρώσαμε και τον "Τσεπάκια" μας με τα κέρματα που είδαμε σε αυτό το μάθημα.





































Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου