ΤΙ ΒΙΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;
(Δραστηριότητες με το λεξικό)
Όλη την εβδομάδα που μας πέρασε ασχοληθήκαμε εξονυχιστικά με το λεξικό μας. Το βασανίσαμε πολύ αυτό το βιβλίο. Θεωρώ ότι είναι ένα σημαντικό κομμάτι της γλώσσας μας και ένα πολύτιμο εργαλείο για τους μαθητές.
Σε αυτό καταφεύγουμε όχι μόνο για να δούμε την σημασία μιας λέξης αλλά και την ορθογραφία της. Εξοικειώνοντας τα παιδιά με αυτό το αντικείμενο τα κάνουμε και πιο ανεξάρτητα στην μάθηση.
Σε αυτό καταφεύγουμε όχι μόνο για να δούμε την σημασία μιας λέξης αλλά και την ορθογραφία της. Εξοικειώνοντας τα παιδιά με αυτό το αντικείμενο τα κάνουμε και πιο ανεξάρτητα στην μάθηση.
Είδαμε τις σελίδες του και την μορφή του. Είπαμε τι είναι λήμμα και ορισμός, αναλύσαμε τα σημαδάκια που έχει κάθε λέξη, βρίσκαμε συνώνυμα και αντίθετα και κάναμε πολλή- πολλή εξάσκηση. Μάθαμε ότι σε ένα λεξικό οι λέξεις είναι σε αλφαβητική σειρά για να μπορούμε να τις βρίσκουμε εύκολα. Σε αυτό μας βοηθάει και η γραμμούλα με την αλφαβήτα που έχει στο πλάι.
Είπαμε επίσης ότι λεξικά έχουν όλες οι γλώσσες και μας βοηθούν να μάθουμε πώς λέγεται μια λέξη σε άλλη γλώσσα αλλά και πώς γράφεται. Ακόμα αναφέραμε ότι υπάρχουν πολλά είδη λεξικών.(βιβλία, ηλεκτρονικά κ.α.).
Εδώ μπορείς να δεις ένα λεξικό από το διαδίκτυο και να ψάξεις όποια λέξη θέλεις πληκτρολογώντας την πάνω.
Και ήρθε η ώρα να δούμε πόσο καλά μάθαμε να χειριζόμαστε το λεξικό μας. Με τι άλλο; Με παιχνίδια. Πρώτα ατομικά κάθε παιδί πήρε το λεξικό του κι εγώ έλεγα μια λέξη. Το παιδί που θα την έβρισκε πρώτο κι έλεγε τον αριθμό της σελίδας κέρδιζε έναν πόντο. Αυτό το παίξαμε κάμποσες φορές. Στη συνέχεια αντί για λέξη τους έδινα ένα αίνιγμα που αντιστοιχούσε σε μια λέξη του λεξικού. Τα παιδιά έπρεπε όχι μόνο να βρουν τον αριθμό της σελίδας που είχε τη λέξη αλλά φυσικά πρώτα τη λύση του αινίγματος. Το παιδί που θα έβρισκε γρηγορότερα τη λέξη κέρδιζε έναν πόντο.
Έπειτα το δυσκολέψαμε λιγάκι κι αντί για μία λέξη έδωσα στα παιδιά μία λίστα από 5 λέξεις. Εκείνος που θα έβρισκε γρηγορότερα και τις 5 λέξεις θα κέρδιζε πάλι έναν πόντο.
Τέλος χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα πήρε από μία λευκή κόλλα. Κάθε ομάδα έπρεπε να φτιάξει μία αλυσίδα λέξεων από το λεξικό όπου η τελευταία λέξη θα ήταν η αρχή της πρώτης. Για να είμαστε σίγουροι ότι υπήρχε στο λεξικό έπρεπε πάνω από κάθε λέξη που θα χρησιμοποιούσαν να γράφουν και τον αριθμό της σελίδας. Νικήτρια θα ήταν η ομάδα με τη μεγαλύτερη αλυσίδα λέξεων όπου όλα τα μέλη της θα έπαιρναν έναν πόντο.
Η μάχη δόθηκε στήθος με στήθος αλλά υπήρξε μόνο ένας νικητής με τους περισσότερους πόντους. Σημασία όμως έχει ότι τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν.
Οι δραστηριότητες αυτές ήταν ιδέες από τη σελίδα http://taxrwmatistamolivia.blogspot.gr/2012/01/11.html
Οι δραστηριότητες αυτές ήταν ιδέες από τη σελίδα http://taxrwmatistamolivia.blogspot.gr/2012/01/11.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου