Σάββατο, 17 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 

ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Τι ωραίες εικόνες μας μεταφέρει αυτό το ποίημα! Άρεσε πολύ στα παιδιά. Μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για ακόμα μία φορά για τις διακοπές που τόσο γρήγορα τελείωσαν...
Σε αυτό το μάθημα ασχοληθήκαμε με τις απλές προτάσεις και πώς βρίσκουμε το υποκείμενο και το ρήμα. Από πέρσι δουλεύαμε τη δομή της πρότασης. Λέγαμε συνέχεια ότι για να είναι μία πρόταση σωστή πρέπει να απαντά σε 3 μαγικές ερωτήσεις:
Ποιος- Κάνει-Τι
Αυτή τη φορά τα θυμηθήκαμε με ένα παιχνιδάκι. Κάναμε μία μικρή παραλλαγή στο χαλασμένο τηλέφωνο. Κάθε παιδί έλεγε στο διπλανό του μία απλή πρόταση στο αυτί. Το παιδί όμως έκανε ότι δεν άκουγε καλά κι έπρεπε να ρωτήσει Ποιος; Έτσι, το παιδί που του είχε πει την πρόταση έπρεπε να του απαντήσει ξανά λέγοντας του μόνο το όνομα της πρότασης. 
Με αυτόν τον τρόπο μάθαμε ότι η λέξη που απαντά στην ερώτηση ποιος είναι το υποκείμενο της πρότασης και βρίσκεται πάντα σε ονομαστική πτώση. 
Βρήκα κάποιες ωραίες δραστηριότητες στο inschool για το υποκείμενο. Πάμε να τις παίξουμε μαζί;
Διάβασε τις προτάσεις, κάνε την ερώτηση ποιος; και βρες το υποκείμενο.
Τώρα προσπάθησε να βρεις το ρήμα στις προτάσεις. Είναι η λεξούλα που μου δείχνει ότι κάτι κάνω.
Εδώ διάλεξε τι είναι η υπογραμμισμένη λεξούλα. Είναι ρήμα ή υποκείμενο;
Στο παρακάτω παιχνίδι συμπλήρωσε ένα υποκείμενο που ταιριάζει στο ρήμα και φτιάξε προτασούλες.
πηγή: http://users.sch.gr/parantoniou/
Σε αυτό το παιχνίδι βοήθησε τον Ντροπαλό να κάνει σωστή περιγραφή του διαλείμματος διαλέγοντας τις σωστές προτάσεις. 
Και σε αυτό το παιχνίδι κάνε εξάσκηση στη δομή των προτάσεων(Ποιος-Κάνει- Τι) βρίσκοντας ποιος έσπασε το βάζο.
Θέλεις να παίξουμε και λίγη ορθογραφία; Βοήθησε την μαϊμού να φτάσει την μπανάνα διαλέγοντας το καρτελάκι με τη σωστή ορθογραφία της λέξης. Ξεκίνα από κάτω προς τα πάνω.
Κι αν τα έμαθες καλά βρες τα λάθη στις λεξούλες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου