ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ...
Στο πλαίσιο του προγράμματος που επιλέξαμε φέτος για την Ευέλικτη ζώνη για τις αξίες και τις δεξιότητες ξεκινήσαμε με τις έννοιες Ενδιαφέρομαι και νοιάζομαι στην προσπάθειά μας να έρθουμε και λίγο πιο κοντά, να γίνουμε μία ομάδα, να γνωριστούμε καλύτερα.
Καθίσαμε λοιπόν σε έναν μαγικό κύκλο. Είπαμε ότι αυτός ο κύκλος είναι μαγικός γιατί δεν έχει αρχή, άρα κανένας δεν είναι πρώτος ή αρχηγός, αλλά ούτε και τέλος, άρα κανείς δεν είναι τελευταίος. Είμαστε όλοι συνέχεια του άλλου. Σε αυτόν τον κύκλο έχουμε και μία μαγική μπάλα όπου δίνει μιλιά μόνο σε όποιον την κρατάει. (Ένας τρόπος να μάθουμε να περιμένουμε τη σειρά μας και να ακούμε εκείνον που μιλάει χωρίς να τον διακόπτουμε).
Έχοντας σαν αφόρμηση τα πρώτα μαθήματα της Μελέτης αρχίσαμε να συζητάμε για αυτά που συμβαίνουν στην τάξη μας. Πράγματα που μας αρέσουν ή δεν μας αρέσουν, τι θέλουμε να αλλάξουμε και τι μπορούμε να αλλάξουμε για να φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι για να αλλάξουμε αυτά που δεν μας αρέσουν πρέπει να συνεργαστούμε και να ενδιαφερθούμε για τους άλλους.
Ρώτησα λοιπόν τα παιδιά τι σημαίνει ενδιαφέρομαι και καταγράψαμε τις απαντήσεις.
Υπογράψαμε με τα ονόματά μας δίνοντας την υπόσχεση πως θα αρχίσουμε να ενδιαφερόμαστε για τους άλλους, σαν ένα συμβόλαιο.
Για τα το κάνουμε πιο έμπρακτο το συμβόλαιό μας χωριστήκαμε σε τυχαία ζευγάρια. Μοίρασα στα παιδιά εικόνες που είχαν κάποια σχέση μεταξύ τους και τους ζήτησα να ανακαλύψουν μόνοι τους το ζευγάρι τους.
Αφού φτιάξαμε τα ζευγάρια μας υποσχεθήκαμε ότι μέχρι το επόμενο μάθημα θα βρούμε έναν τρόπο για να δείξουμε στο ζευγάρι μας πως ενδιαφερόμαστε και νοιαζόμαστε για αυτό.
Τέλος διαβάσαμε το βιβλίο
Καθίσαμε λοιπόν σε έναν μαγικό κύκλο. Είπαμε ότι αυτός ο κύκλος είναι μαγικός γιατί δεν έχει αρχή, άρα κανένας δεν είναι πρώτος ή αρχηγός, αλλά ούτε και τέλος, άρα κανείς δεν είναι τελευταίος. Είμαστε όλοι συνέχεια του άλλου. Σε αυτόν τον κύκλο έχουμε και μία μαγική μπάλα όπου δίνει μιλιά μόνο σε όποιον την κρατάει. (Ένας τρόπος να μάθουμε να περιμένουμε τη σειρά μας και να ακούμε εκείνον που μιλάει χωρίς να τον διακόπτουμε).
Νοιάζομαι
(δεν επιτρέπεται από ο,τι διαβάζω να βγάλω φωτογραφία...).
Στο επόμενο μάθημα καθίσαμε πάλι στο μαγικό μας κύκλο και χάρηκα πολύ όταν άκουσα τα παιδιά να μου λένε ότι όχι μόνο χάρηκαν που είχαν ζευγάρι, αλλά έπαιξαν και μαζί του και το βοήθησαν με ποικίλους τρόπους. Βγάζοντας τα συμπεράσματά μας από αυτά που μάθαμε καταλήξαμε στα εξής:
πηγή πλαισίου: 123rf.com |
πηγή : paroutsas.jmc.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου