ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ
Μιας και το μάθημα μας έχει την κλίση ουσιαστικών χωρίς να έχουμε διδαχθεί την κλίση του άρθρου πριν προχωρήσουμε αφιερώσαμε μερικές μέρες για να μάθουμε πρώτα ποια είναι τα άρθρα, πότε βάζουμε το καθένα και πώς κλίνονται.
και τους ζήτησα να τα κολλήσουν όπου νομίζουν πως ταιριάζει μέσα στην τάξη. Κάνοντας εγώ το πρώτο παράδειγμα κολλώντας το ο στον πίνακα και λέγοντας ότι το διάλεξα γιατί λέμε "ο πίνακας" σηκωθήκαμε από τα θρανία μας και γίναμε πολύ ευρηματικοί!
Στη συνέχεια τα ξεκολλήσαμε και τα συγκεντρώσαμε στον πίνακαελέγχοντας αν ήταν σωστά τοποθετημένα και δίνοντας περισσότερη σημασία στα ομόηχα άρθρα και πότε βάζουμε το καθένα. Για να ολοκληρώσουμε την αναγνώριση των άρθρων παίξαμε στην τάξη τα παρακάτω παιχνίδια. Το πρώτο για τη διάκριση η-οι,
Στη συνέχεια τα ξεκολλήσαμε και τα συγκεντρώσαμε στον πίνακαελέγχοντας αν ήταν σωστά τοποθετημένα και δίνοντας περισσότερη σημασία στα ομόηχα άρθρα και πότε βάζουμε το καθένα. Για να ολοκληρώσουμε την αναγνώριση των άρθρων παίξαμε στην τάξη τα παρακάτω παιχνίδια. Το πρώτο για τη διάκριση η-οι,
πηγή: wordwall.net |
το δεύτερο για τη διάκριση τον-των
πηγή: wordwall.net |
Τη δεύτερη μέρα ασχοληθήκαμε με τους αριθμούς, τα γένη και την κλίση των άρθρων. Θυμόμασταν τον Ενικό και τον Πληθυντικό κι έτσι χωρίσαμε τα άρθρα του πίνακα σε εκείνα που μας δείχνουν ενικό και σε εκείνα που μας δείχνουν πληθυντικό. Έπειτα τα χωρίσαμε σε εκείνα που μου δείχνουν το αρσενικό, το θηλυκό και το ουδέτερο αφού μας βοηθούσαν και τα χρώματα των καρτελών. Κι αφού το είδαμε κι αυτό ρώτησα γιατί το αρσενικό ή το θηλυκό αλλάζουν. Αυτό μας επέτρεψε να κάνουμε μια εισαγωγή στις πτώσεις. Για να βοηθήσω τα παιδιά κόλλησα καρτέλες στον πίνακα με ερωτήσεις που μου έδειχναν τις πτώσεις κι ανάλογα κολλούσα δίπλα της το άρθρο- απάντηση.
Έπειτα μάθαμε πώς κλίνεται κάθε άρθρο.
Για να τα καταλάβουμε καλύτερα παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για τις πτώσεις
και το παρακάτω για όλη τη θεωρία μας.
Δεν παραλείψαμε να παίξουμε με τις πτώσεις
Δεν παραλείψαμε να παίξουμε με τις πτώσεις
πηγή: wordwall.net |
και όλα τα άρθρα...
Πολλές οι πληροφορίες αλλά εκεί που δίνουμε έμφαση είναι η αναγνώριση και τα ομόηχα άρθρα. Όλα τα υπόλοιπα θα τα ξαναδούμε και θα τα μάθουμε σιγά- σιγά με εξάσκηση. Καλό είναι όμως που πήραμε μια πρώτη γεύση. Στη συνέχεια ανοίξαμε τον "Εξυπνούλη" μας και συμπληρώσαμε όλα όσα μάθαμε για τα άρθρα.
Πρώτα τα γένη, τους αριθμούς και τις πτώσεις
κι έπειτα τα άρθρα και την κλίση τους.
Στη συνέχεια παίξαμε ανακεφαλαιώνοντας με τη σελίδα Στην τάξη.
Μιας όμως και τα άρθρα είναι μεγάλη και δύσκολη υπόθεση για ένα παιδάκι της Β' δημοτικού όση πιο πολλή εξάσκηση κάνουμε τόσο το καλύτερο. Πάμε λοιπόν να παίξουμε.
κι έπειτα τα άρθρα και την κλίση τους.
Στη συνέχεια παίξαμε ανακεφαλαιώνοντας με τη σελίδα Στην τάξη.
Μιας όμως και τα άρθρα είναι μεγάλη και δύσκολη υπόθεση για ένα παιδάκι της Β' δημοτικού όση πιο πολλή εξάσκηση κάνουμε τόσο το καλύτερο. Πάμε λοιπόν να παίξουμε.
Πρώτα παίζουμε με τα άρθρα η-οι.
πηγή: Ποδήλατο |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
πηγή: learningapps.org |
Διάλεξε όποιο παιχνίδι θέλεις και παίξε με τα άρθρα τον-των.
πηγή: Ποδήλατο |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
πηγή: learningapps.org |
πηγή: Ποδήλατο |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
πηγή παιχνιδιών: learningapps.org |
Τώρα παίζουμε και με τα τέσσερα. Διάλεξε τον-των-της-τις.
Τέλος, παίζουμε με τις πτώσεις!!! Βάλε τις στη σειρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου