
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΦΤΙΑΧΝΩ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 100 ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΓΚΡΙΝΩ
Αφού με τις επαναλήψεις μας είδαμε ότι γνωρίζουμε τους αριθμούς μέχρι το 100, προχωρήσαμε στο επόμενο μάθημα εστιάζοντας στα κομμάτια που μας δυσκολεύουν.
Κάναμε ένα γρήγορο ζέσταμα στην αρίθμηση από διάφορες αφετηρίες παίζοντας με έναν δικό μας τρόπο τα αγαλματάκια ακούνητα. Παρακολουθώντας χωρίς φωνή το παρακάτω βίντεο 
ξεκινούσαμε να αριθμούμε και να σταματούμε όπου σταματούσε το βίντεο. Αυτό το κάναμε σε διάφορους αριθμούς. Με την παρακάτω εφαρμογή έλεγα διάφορους αριθμούς στα παιδιά κι εκείνα έπρεπε να τον βρουν και να τον χρωματίσουν.
|  | 
| πηγή: abcya.com | 
Αφού τα πήγαμε πολύ καλά φτιάξαμε τους δικούς μας αριθμούς στο μηλαράκι μας. Βρήκαμε ποια λωρίδα είναι οι Δεκάδες και ποια η Μονάδες και πώς αλλάζουν. Έλεγα έναν αριθμό στα παιδιά κι εκείνα αφού τον έφτιαχναν στα μήλα τους, τον συμπλήρωναν και στο φύλλο εργασίας τους.
(Τα μηλαράκια μας θα μας βοηθήσουν αργότερα και στους αριθμούς πριν και μετά ή στο ανέβασμα ανά 10. )
Μετά την ανάγνωση κι αναγνώριση των αριθμών περάσαμε στην παρουσίασή μας όπου είδαμε συμπλήρωμα αριθμογραμμών. 
Σε κάθε βήμα τα παιδιά συμπλήρωναν την αντίστοιχη άσκηση στο φύλλο εργασίας τους. Φτάσαμε μέχρι τους αριθμούς που είναι πριν και μετά.
Είδαμε τι αλλάζουμε στον αριθμό στα μήλα μας και κάναμε εξάσκηση. Συνήθως τα παιδιά δυσκολεύονται στον αριθμό που είναι πριν όταν έχουν στρογγυλή δεκάδα, όπως το 60 ή το 50.
Εκεί είπαμε ότι αφού δεν υπάρχει αριθμός πριν το 0 στα μήλα μας το πηγαίνουμε στο 9 και κατεβάζουμε τη λωρίδα με τις δεκάδες. Επίσης, τους έδειξα και το παρακάτω κόλπο, για όσα παιδιά τα βολεύει καλύτερα:
Αν θέλω να βρω ποιος αριθμός είναι πριν το 60, του βγάζω ένα δεκαράκι και μου μένει 50. Κάτω από το 10 που έβγαλα είναι πάντα το 9. Άρα 50 (που έμεινε) + 9 = 59
Έπειτα, είδαμε ξανά τη σύγκριση όπου την μπερδεύαμε λιγάκι. Είπαμε ότι πρώτα κοιτάμε τις δεκάδες και κάναμε εξάσκηση με το παρακάτω παιχνίδι.
|  | 
| πηγή: ictgames.com | 
Είπαμε τι σημαίνει μονοψήφιος και διψήφιος αριθμός, ποιοι γράφονται με μία και ποιοι με δύο λέξεις και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για τις δεκάδες και μονάδες.
Και για να ολοκληρώσουμε είδαμε την αρίθμηση ανά 10 και τα μηλαράκια μας, παρατηρώντας ότι αλλάζουν μόνο οι δεκάδες ενώ οι μονάδες μένουν ίδιες. Για περισσότερη εξάσκηση παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι.
|  | 
| πηγή: mathplayground.com | 
Έπειτα ολοκληρώσαμε τις ασκήσεις του βιβλίου και τετραδίου μας και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τον "Τσεπάκια" μας (έτσι αποφάσισαν να τον ονομάσουν τα παιδιά) με όλα αυτά που μάθαμε σε αυτό το μάθημα.
Τώρα μπορείς να κάνεις εξάσκηση με τα παρακάτω παιχνίδια. Στο πρώτο συμπλήρωσε τους αριθμούς που λείπουν.
|  | 
| Πηγή: mathsisfun.com | 
Τώρα ένωσε τους αριθμούς με τις λέξεις τους ή το ανάποδο.
|  | 
| πηγή: learningapps.org | 
|  | 
| πηγή παιχνιδιών: inschool.gr | 
| .png) | 
| πηγή: wordwall.net | 
Σε αυτό βρες έναν αριθμό που είναι ανάμεσα σε εκείνους στα κυκλάκια, πριν τρακάρει το αεροπλάνο!
|  | 
| πηγή: ictgames.com | 
|  | 
| πηγή: inschool.gr | 
Τώρα παίζουμε με τις δεκάδες και τις μονάδες.
|  | 
| πηγή παιχνιδιών: jele.gr | 
Στο επόμενο παίξε με τα 10 πάνω και 10 κάτω. Διάλεξε ένα από τα 2 πρώτα ταμπελάκια.
 

































 
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου