Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024

 ΕΝΟΤΗΤΑ 1 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ 

(5) ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ- ΡΗΜΑ- ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Κάτι καινούριο αυτή τη φορά που δεν το είχαμε δει πέρσι, μας άρεσε πολύ και το καταφέραμε περίφημα! Μας βοήθησε βέβαια και η γιαγιά μου που η καημένη ήταν κουφή και μας ρωτούσε ποιος και τι.
Πριν ξεκινήσουμε θυμηθήκαμε τις 3 μαγικές λέξεις που μάθαμε πέρσι για να φτιάχνουμε τις προτάσεις μας.
Ποιος- κάνει- τι
Μας βοήθησαν πολύ! Έπειτα ετοιμαστήκαμε  με την παρουσίασή μας που μπορείτε να τη δείτε σε βίντεο παρακάτω.

Κι αφού καταλάβαμε το υποκείμενο το ρήμα και το αντικείμενο και πώς τα βρίσκουμε γίναμε εμείς η γιαγιά και η εγγονή και το δραματοποιήσαμε.
Βάλαμε το τσεμπέρι μας, πήραμε την μαγκούρα μας 

κι ένα παιδί έκανε τη γιαγιά και το άλλο την εγγονή. Τα παιδιά έβλεπαν προτάσεις στον πίνακα όπως η παρακάτω.

Η εγγονή διάβαζε δυνατά την πρόταση αλλά η γιαγιά δεν άκουγε! Ρωτούσε "Ποιος πλένει;" και η εγγονή απαντούσε δυνατά "Εγώ" ενώ όλα τα υπόλοιπα παιδιά φώναζαν τη λέξη υποκείμενο. Μετά η γιαγιά ρωτούσε "Τι πλένει;" και η εγγονή απαντούσε δυνατά "τα πιάτα" ενώ όλα τα υπόλοιπα συμπλήρωναν με τη λέξη αντικείμενο.
Μετά από πολλή εξάσκηση μπορώ να πω πως τα καταφέραμε εξαιρετικά. Για αυτό μετά ασχοληθήκαμε με τις απλές προτάσεις. Ρώτησα τα παιδιά τι από όλα αυτά μπορούν να φτιάξουν μια πρόταση. Κάναμε συνδυασμούς με 
Υποκείμενο + Ρήμα ------    Η Μαρία παίζει.
Ρήμα + Αντικείμενο ----- Παίζει μπάλα.
Υποκείμενο + Αντικείμενο ----- Η Μαρία μπάλα.
Υποκείμενο + Ρήμα + Αντικείμενο ----- Η Μαρία παίζει μπάλα.
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι για να φτιάξουμε μια απλή πρόταση με νόημα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το
Υποκείμενο + Ρήμα     ή
Υποκείμενο + Ρήμα + Αντικείμενο.
Για περισσότερη εξάσκηση βλέπαμε στον διαδραστικό ένα τρενάκι όπου έπρεπε να βάλουμε τους όρους της πρότασης στη σωστή σειρά για να φτιάξουμε απλές προτάσεις, όπως την παρακάτω.

Στο τέλος συμπληρώσαμε τον Εξυπνούλη μας (χρωστάω φωτογραφία γιατί ξέχασα να βγάλω) και παίξαμε ένα παιχνίδι επανάληψης.
πηγή: wordwall.net

Πάμε τώρα να παίξουμε πολλά- πολλά παιχνίδια; Πρώτα θα παίξουμε με το υποκείμενο. Διάλεξε όποιο παιχνίδι θέλεις, κάνε την ερώτηση Ποιος + ρήμα και βρες το υποκείμενο.
πηγή: e-didaskalia.blogspot.com

πηγή: users.sch.gr/parantoniou

πηγή: inschool.gr




πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

Στα παρακάτω παιχνίδια παίζουμε με το υποκείμενο και το ρήμα.
πηγή: inschool.gr


πηγή παιχνιδιών: wordwall.net/

πηγή: katsba.ueuo.com

Τώρα διάλεξε όποιο παιχνίδι θέλεις, κάνε την ερώτηση Τι + ρήμα και βρες το αντικείμενο.

πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

Στο επόμενο παιχνίδι βρίσκουμε το υποκείμενο και το αντικείμενο στις προτάσεις.
πηγή: Ελληνικός πολιτισμός

Και τώρα ας τα βρούμε όλα μαζί!




πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: learningapps.org

πηγή: katsba.ueuo.com

Μπορείς αν θέλεις να συμπληρώσεις κι ένα διαδραστικό φύλλο για το υποκείμενο, το ρήμα και το αντικείμενο.

Κι ας μην ξεχνάμε τις απλές προτάσεις! Διάλεξε όποιο παιχνίδι σου αρέσει και παίξε και με αυτές.



πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: inschool.gr

πηγή: users.sch.gr/evniki


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου