ΚΑΡΑΒΙΑ (1)
ΤΑ ΔΙΑΛΥΤΙΚΑ
Μπαίνοντας στην τάξη τα παιδιά είδαν γραμμένο στον πίνακα την παρακάτω πρόταση:
Σήμερα
θα πάω με το γαιδούρι στην αγορά και θα αγοράσω παιδάκια και τσαι για να φάω.
Με ρώτησαν τι είναι αυτό κι έτσι το διάβασα όπως το είδαν γραμμένο. Φυσικά δεν τους έπεισα αλλά μας έδωσε την αφορμή να συζητήσουμε πώς έπρεπε να διαβαστεί η πρόταση και τι έπρεπε να αλλάξει.
Χωρίς να δώσουμε την ονομασία των διαλυτικών διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι.
Έτσι μάθαμε για τα διαλυτικά και πότε τα βάζουμε. Διευκρινίσαμε όμως ότι όταν γράφουμε με όλα τα γράμματα κεφαλαία βάζουμε πάντα διαλυτικά γιατί ο τόνος δεν μπαίνει πουθενά. Για να τα θυμηθούμε και να ξαναδούμε τα διαλυτικά μπορούμε να παρακολουθήσουμε και το παρακάτω βίντεο.Στη συνέχεια δουλέψαμε στο διαδραστικό μας με την παρακάτω διαφάνεια
κι ετοιμαστήκαμε για μια δραστηριότητα. Σε αυτή όμως τη δραστηριότητα δεν μπορούσες να διορθώσεις το λάθος σου για αυτό έπρεπε να σκεφτείς καλά πριν συμπληρώσεις. Έδωσα στα παιδιά φύλλα με 5 λέξεις πάνω. Στη συνέχεια πήραμε τελίτσες(για τα διαλυτικά) και γραμμούλες (για τους τόνους).
Έπρεπε να διαβάσουμε προσεκτικά τη λέξη και να κολλήσουμε πάνω από το σωστό γράμμα τον τόνο και τα διαλυτικά αν χρειάζονταν.
Στο τέλος δουλέψαμε στον Αγκαλίτσα μας γράφοντας λέξεις που μάθαμε και χρειάζονταν διαλυτικά.
Τώρα μπορούμε να παίξουμε πολλά παιχνίδια με τα διαλυτικά για περισσότερη εξάσκηση. Στο πρώτο παιχνίδι διάλεξε αν η λέξη είναι γραμμένη σωστά ή λάθος.Πηγή: wordwall,net
Χώρισε τις λέξεις σε αυτές που θέλουν διαλυτικά κι αυτές που δεν θέλουν για να σου εμφανιστεί η κρυμμένη εικόνα.
Πηγή: learningapps.org
Εδώ παίζουμε με τα διαλυτικά από τη σελίδα Στην τάξη.
Το παρακάτω παιχνίδι είναι από τη σελίδα inschool.gr και βρίσκουμε το γράμμα που θέλει διαλυτικά.
Και τα δύο τελευταία είναι από τη σελίδα jele.gr.
Μα δεν τελειώσαμε!!! Αν έχεις όρεξη μπορείς να συμπληρώσεις 2 διαδραστικά φύλλα για τα διαλυτικά
κι ένα για επανάληψη!!!
Σήμερα
θα πάω με το γαιδούρι στην αγορά και θα αγοράσω παιδάκια και τσαι για να φάω.
Με ρώτησαν τι είναι αυτό κι έτσι το διάβασα όπως το είδαν γραμμένο. Φυσικά δεν τους έπεισα αλλά μας έδωσε την αφορμή να συζητήσουμε πώς έπρεπε να διαβαστεί η πρόταση και τι έπρεπε να αλλάξει.
Χωρίς να δώσουμε την ονομασία των διαλυτικών διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι.
Έτσι μάθαμε για τα διαλυτικά και πότε τα βάζουμε. Διευκρινίσαμε όμως ότι όταν γράφουμε με όλα τα γράμματα κεφαλαία βάζουμε πάντα διαλυτικά γιατί ο τόνος δεν μπαίνει πουθενά.
Για να τα θυμηθούμε και να ξαναδούμε τα διαλυτικά μπορούμε να παρακολουθήσουμε και το παρακάτω βίντεο.
Στη συνέχεια δουλέψαμε στο διαδραστικό μας με την παρακάτω διαφάνεια
Στο τέλος δουλέψαμε στον Αγκαλίτσα μας γράφοντας λέξεις που μάθαμε και χρειάζονταν διαλυτικά.
Τώρα μπορούμε να παίξουμε πολλά παιχνίδια με τα διαλυτικά για περισσότερη εξάσκηση. Στο πρώτο παιχνίδι διάλεξε αν η λέξη είναι γραμμένη σωστά ή λάθος.
κι ετοιμαστήκαμε για μια δραστηριότητα. Σε αυτή όμως τη δραστηριότητα δεν μπορούσες να διορθώσεις το λάθος σου για αυτό έπρεπε να σκεφτείς καλά πριν συμπληρώσεις. Έδωσα στα παιδιά φύλλα με 5 λέξεις πάνω. Στη συνέχεια πήραμε τελίτσες(για τα διαλυτικά) και γραμμούλες (για τους τόνους).
Έπρεπε να διαβάσουμε προσεκτικά τη λέξη και να κολλήσουμε πάνω από το σωστό γράμμα τον τόνο και τα διαλυτικά αν χρειάζονταν.Στο τέλος δουλέψαμε στον Αγκαλίτσα μας γράφοντας λέξεις που μάθαμε και χρειάζονταν διαλυτικά.
Τώρα μπορούμε να παίξουμε πολλά παιχνίδια με τα διαλυτικά για περισσότερη εξάσκηση. Στο πρώτο παιχνίδι διάλεξε αν η λέξη είναι γραμμένη σωστά ή λάθος.
Πηγή: wordwall,net |
Πηγή: learningapps.org |
Το παρακάτω παιχνίδι είναι από τη σελίδα inschool.gr και βρίσκουμε το γράμμα που θέλει διαλυτικά.
Και τα δύο τελευταία είναι από τη σελίδα jele.gr.Μα δεν τελειώσαμε!!!
Αν έχεις όρεξη μπορείς να συμπληρώσεις 2 διαδραστικά φύλλα για τα διαλυτικά
κι ένα για επανάληψη!!!
Καλησπέρα!Πού θα μπορούσαμε να βρούμε τον Αγκαλίτσα; Ευχαριστώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα! Είναι όλα φτιαγμένα με τα σχήματα που βρίσκουμε στο word. Δεν έχω ανεβάσει κάπου το αρχείο.
Διαγραφή