ΜΑΘΗΜΑ 5
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΩ
Τα προβλήματα μας δίνουν τη δυνατότητα να σκεφτόμαστε κι όχι να κάνουμε μηχανικά τις πράξεις, αφού πρέπει πρώτα να επιλέξουμε την πράξη που θα κάνουμε. Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να ξεχωρίσουμε τι ξέρουμε και τι ζητάμε και κατόπιν να αποφασίσουμε τι πράξη θα κάνουμε.Αν και δεν ολοκληρώσαμε ακόμα τις ασκήσεις μας, κάνω την ανάρτηση για να δούμε πώς τα δουλεύουμε και να βοηθηθούμε στο σπίτι. Έτσι, αφού το μάθημα μιλάει για βήματα, μάθαμε κι εμείς να λύνουμε προβλήματα ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα.
Στην τάξη βάλαμε τις καρτέλες μας με τα βήματα που θα ακολουθούμε σε κάθε πρόβλημα
και κάθε παιδί πήρε ένα ατομικό πινακάκι με τα βήματα και τις "μαγικές λέξεις" που μας βοηθούν να λύσουμε τα προβλήματα.
Ξεκινήσαμε την επίλυση προβλημάτων με διαφάνειες στον διαδραστικό σαν την παρακάτω για να δουλέψουμε όλοι μαζί πριν περάσουμε στις ατομικές εργασίες. Για να το κάνουμε ενδιαφέρον έφτιαξα ένα πρόβλημα για κάθε παιδί. Το παιδί που έγραφε το όνομά του στο πρόβλημα σηκωνόταν και το έλυνε ακολουθώντας τα βήματα από το πινακάκι του.
Αυτή τη φορά, εκτός από τη ζωγραφική, μάθαμε να φτιάχνουμε πινακάκια με αυτά που ξέρουμε, μιας και η ζωγραφική με μεγάλους αριθμούς δεν βοηθάει. Μέσα σε κάθε πρόβλημα κυκλώναμε τους αριθμούς, φτιάχναμε πινακάκι και βρίσκαμε τις μαγικές μας λέξεις που μας βοηθούν να επιλέξουμε την πράξη. Προσέχαμε τις παγίδες! Πότε έλεγε λιγότερα και πότε περισσότερα για να δούμε ότι εκεί κρύβεται ένας αριθμός, άρα πρέπει πρώτα να τον βρω κάνοντας μια πράξη.
Μεγάλη σημασία δώσαμε και στην απάντηση λέγοντας ότι πρέπει να είναι ολοκληρωμένη πρόταση.
Ακολούθησαν οι ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου μας κι αφού ολοκληρώθηκαν κι αυτές παίξαμε ένα πολύ ωραίο, σύμφωνα με τα παιδιά παιχνίδι!
Μετά από 30 σχεδόν προβλήματα τα παιδιά καλούνταν να λύσουν προβλήματα ακολουθώντας τα βήματα που έμαθαν. Κι αφού το μάθημα λέγεται "Τα βήματα που ακολουθώ", ακολουθήσαμε κι εμείς βήματα για να φτάσουμε το αστέρι μας.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε παιδί με το σημειωματάριό του στο χέρι, για να σημειώνει αριθμούς και πράξεις, στάθηκε μπροστά από τα πατουσάκια του.
Ανάλογα την κάθε ομάδα, τα παιδιά άκουγαν προβλήματα και τα έλυναν. Όποιο παιδί το έλυνε σωστά προχωρούσε ένα βήμα προς το αστέρι. Αν το λύναμε λάθος μέναμε στη θέση μας.
Σκοπός μας ήταν να φτάσουμε το αστέρι και να κερδίσουμε το αυτοκόλλητό μας. Κέρδιζαν όλα τα παιδιά που έφταναν το αστέρι κι όχι μόνο ένα. Και είχαμε πολλά αστέρια στα προβλήματα!
Στο τέλος κολλήσαμε στον "Τσεπάκια" μας τα βήματα και τις μαγικές λέξεις που μάθαμε για να λύνουμε τα προβλήματά μας.
Πάμε να κάνουμε περισσότερη εξάσκηση κι από εδώ. Μπορείς να βρεις τη λύση σε κάθε πρόβλημα;
Κι εδώ πρέπει να βρεις ποιο πρόβλημα αντιστοιχεί σε κάθε λύση! Σκέψου τις μαγικές λέξεις.
![]() |
| Πηγή: wordwall.net |
Και το τελευταίο για περισσότερη εξάσκηση με το λιγότερο και το περισσότερο.











Πολύ ωραίες οι ιδέες σας, από αυτές που εύκολα γίνονται στην τάξη. Θα μπορούσατε μήπως να αναρτήσετε το αρχείο με τις καρτέλες βημάτων που ακολουθούμε στην επίλυση προβλημάτων;
ΑπάντησηΔιαγραφή