 ΜΑΘΗΜΑ 4
ΜΑΘΗΜΑ 4
ΜΕΤΡΩ ΜΕ ΕΚΑΤΟΣΤΟΜΕΤΡΑ
Το ευχαριστηθήκαμε αυτό το μάθημα! Ξεκινήσαμε με τα βασικά για να μπορέσουν τα παιδιά να προχωρήσουν στις δραστηριότητες. Έτσι, το πρώτο πράγμα που μάθαμε είναι να τοποθετούμε σωστά το χεράκι μας για να κρατάμε τον χάρακα και να μπορέσουμε να τραβήξουμε μια γραμμή. Μα ας τα πάρουμε από την αρχή...
Ρώτησα πόσο ύψος έχουμε τώρα που μεγαλώσαμε. Αυτό μας έδωσε την αφορμή να σκεφτούμε πώς θα το μάθουμε αν δεν το ξέρουμε. Αφού τα παιδιά ανέφεραν την παιδίατρο και το μέτρο παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για να δούμε γιατί είναι σημαντικό  να ξέρουμε να μετράμε και τι μπορούμε να μετρήσουμε. Παρακολουθήσαμε όμως μόνο την εισαγωγή του και τις υποδιαιρέσεις του μέτρου αλλά όχι τις μετατροπές του για να μην μπερδέψω τα παιδάκια μου αφού εμείς ασχολούμαστε μόνο με τα εκατοστά.
Αφού λοιπόν μάθαμε τα βασικά αναρωτηθήκαμε τι θα χρησιμοποιούσαμε για να μετρήσουμε μία γόμα, έναν τοίχο ή την μέση μας. Έτσι μας δώθηκε η ευκαιρία να δούμε, εκτός από τον χάρακά μας, ένα μέτρο και μία μεζούρα που θα τα χρησιμοποιήσουμε και παρακάτω. 
Είδαμε ότι το μέτρο χωρίζεται σε δέκατα, εκατοστά και χιλιοστά. Εμείς φέτος θα μάθουμε τα εκατοστά, για αυτό στο μυαλό μας κρατήσαμε το παρακάτω.
Έπειτα μάθαμε πώς τραβάμε με το χάρακά μας μια γραμμή.  Τονίσαμε ότι ξεκινάμε από το 0 και σταματάμε στα εκατοστά που μας ζητούν. Κάναμε εξάσκηση στο τετράδιό μας τραβώντας δικές μας γραμμές με διάφορα μήκη για να εξοικειωθεί το χεράκι μας. 
Σειρά είχε να μάθουμε πώς μετράμε μια γραμμή. Πάλι τονίσαμε ότι πρέπει να ξεκινάμε από το 0. Με τον χάρακα της τάξης και με την παρακάτω εφαρμογή
|  | 
| πηγή: geogebra.org | 
|  | 
| πηγή: SparkleBox | 
Κάποια στιγμή ο χάρακας δεν μας έφτανε κι έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε το μέτρο. Έτσι καταλάβαμε ότι όσο μεγαλώνει το μήκος μεγαλώνει και το όργανο που χρησιμοποιούμε για να το μετρήσουμε. 
Σειρά είχε ένα παιχνιδάκι στον διαδραστικό. Διαλέξαμε το επίπεδο 1.
|  | 
| Πηγή: topmarks.co.uk | 
Αφού κάναμε περισσότερη άσκηση στο τετράδιό μας σειρά είχε η εξάσκηση στην έννοια του εκατοστού. Έδειχνα στα παιδιά κάρτες σαν την παρακάτω
και προσπαθούσαμε να βρούμε πόσα εκατοστά είναι αφού δεν ξεκινά από το 0. Για να το βρούμε ευκολότερα κάναμε καμαρούλες πάνω στο χάρακα από την αρχή ως το τέλος του μολυβιού κι έπειτα τις μετρούσαμε. 
Σειρά είχε η μέτρηση μιας διαδρομής. Για αυτό βοηθήσαμε μία μελισσούλα να φτάσει στο μελάκι της. Δείχνοντας πάλι κάρτες στα παιδιά και δουλεύοντας στον διαδραστικό είδαμε 
βήμα- βήμα πώς μετράμε μια διαδρομή.
Στο τέλος, αφού ολοκληρώσαμε τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου μας, συμπληρώσαμε τον "Τσεπάκια" μας με όλα όσα μάθαμε σε αυτό το μάθημα.
Πρώτα βοήθησε τον βάτραχο να φτιάξει ένα καράβι.
|  | 
| πηγή: softschools.com | 
Βρες πόσα εκατοστά είναι το κάθε αντικείμενο. Μην ξεγελαστείς! Δεν ξεκινά η μέτρηση από το 0 αλλά μπορούμε να μετρήσουμε τα εκατοστά.
|  | 
| πηγή: softschools.com | 
 













 
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου