Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

ΜΑΘΗΜΑ 8

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΓΥΡΩ ΜΟΥ

Είναι δύσκολο για τα παιδιά να καταλάβουν μόνο θεωρητικά τον άξονα συμμετρίας και τα συμμετρικά σχήματα. Δουλέψαμε με πολλά παραδείγματα για να το καταλάβουν ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα.
Είχα ήδη φτιάξει συμμετρικά και μη συμμετρικά σχήματα από το σπίτι όπου το καθένα είχε διαφορετικό χρώμα στις δύο όψεις του. Αυτό το έκανα για να καταλάβουμε ότι στα συμμετρικά σχήματα το μισό που σχηματίζεται είναι ακριβώς το ίδιο σε κάθε πλευρά και τίποτα δεν περισσεύει.
 

 Κάλεσα τα παιδιά να τα διπλώσουν με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ακριβώς τα μισά. Παρατηρήσαμε μια γραμμούλα που σχηματίζεται και χωρίζει το σχήμα μας στην μέση. Είπαμε να της δώσουμε το όνομα "άξονα συμμετρίας".
Τα σχήματα που καταφέρναμε να διπλώσουμε τα ονομάσαμε συμμετρικά. Κάποια σχήματα όμως, όσο κι αν προσπαθήσαμε δεν καταφέραμε να τα διπλώσουμε ώστε να είναι τα ίδια και στις δύο πλευρές. Το μπλε χρώμα φαινόταν πίσω από το κόκκινο.

 Έτσι, καταλάβαμε ότι αυτά τα σχήματα δεν είναι συμμετρικά. Αυτό ήταν το εύκολο κομμάτι. Στη συνέχεια μοίρασα στα παιδιά ένα κομμάτι λαδόκολλας. Τους ζήτησα να τη διπλώσουν στη μέση και είπαμε ξανά ότι η γραμμούλα που σχηματίζεται είναι ο άξονας συμμετρίας. Τους ζήτησα να ζωγραφίσουν με τον μαρκαδόρο τους στο μισό έναν ήλιο. Έπειτα τους ζήτησα να φανταστούν πού θα βρίσκεται ο ήλιος τους στο άλλο μισό αν δίπλωναν την κόλλα και να τον ζωγραφίσουν ξανά χωρίς να τη διπλώσουν. Όταν έγινε κι αυτό διπλώσαμε τις κόλλες μας και είδαμε ότι άλλοι το πετύχαμε και άλλοι όχι. Ζωγραφίσαμε ξανά τον ήλιο μας αυτή τη φορά με διπλωμένη την κόλλα. 

Αυτό το κάναμε για να καταλάβουμε την απόσταση που έχει η ζωγραφιά μας σε σχέση με τον άξονα συμμετρίας. Όσα είναι κοντά σε αυτόν παραμένουν κοντά και στην άλλη πλευρά, ενώ όσα είναι μακριά του παραμένουν μακριά. 
Στη συνέχεια παίξαμε με την παρακάτω εφαρμογή για να εξοικειωθούμε περισσότερο πριν μπούμε στις ασκήσεις του βιβλίου μας.
πηγή: teacherled.com
Εδώ μπορείτε να δείτε ένα βίντεο με μισά συμμετρικά σχέδια που ολοκληρώνονται με την βοήθεια του καθρέπτη. Η προσπάθεια είναι από έναν μαθητή της έκτης.
Κι εδώ ένα πολύ ωραίο βίντεο με συμμετρικές εικόνες στον πραγματικό κόσμο.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους άξονες συμμετρίας στις σημαίες των κρατών από τη σελίδα Ποδήλατο.
Η δραστηριότητα όμως που μας άρεσε περισσότερο ήταν όταν φτιάξαμε το δικό μας συμμετρικό τερατάκι. Πήραμε μία κόλλα, τη διπλώσαμε στη μέση και σχεδιάσαμε το μισό μας τερατάκι. 

 Στη συνέχεια το κόψαμε διπλωμένο όπως ήταν κι όταν το ξεδιπλώσαμε είδαμε να συμπληρώνεται. 



 Φυσικά το ζωγραφίσαμε συμμετρικά!


Τώρα ώρα για παιχνίδι. Πάτα πάνω σε κάθε σχήμα για να δεις τον άξονα συμμετρίας του.
πηγή: http://resources.hwb.wales.gov.uk
Μπορείτε επίσης να παίξετε τα παρακάτω παιχνίδια.
Ένωσε τις τελείες και φτιάξε το συμμετρικό σχήμα.
http://www.softschools.com/math/geometry/symmetry_game/
Πηγή: softschools.com
Δημιούργησε τη δική σου συμμετρική εικόνα.
http://www.mathsisfun.com/geometry/symmetry-artist.html
πηγή: softschools.com
http://www.teacherled.com/resources/symreflect/reflectsymload.html
πηγή: teacherled.com

Παίζω με την Πολύχρωμη τάξη
Βρίσκω την συμμετρική εικόνα ή το συμμετρικό σχήμα.
http://www.topmarks.co.uk/symmetry/symmetry-matching
πηγή: topmarks.co.uk
Βρες τα συμμετρικά σχήματα. Θα χρειαστείς την βοήθεια κάποιου μεγάλου για να σου μεταφράζει αλλά είναι πολύ ωραίο.
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/geometry/shapeshoot/SymmetryShapesShoot.swf
πηγή: sheppardsoftware.com
Τράβα τη γραμμή στα συμμετρικά σχήματα. Κι εδώ επίσης θα χρειαστείς μεταφραστή!
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/geometry/shapeshoot/SymmetryLinesShapesShoot.swf
πηγή: sheppardsoftware.com
Προσπάθησε να βάλεις τις μπίλιες στο σωστό κουτάκι ώστε να είναι όλα συμμετρικά.
πηγή: teacherled.com
Κάνε το ίδιο κι εδώ.
πηγή: teacherled.com
Για να παίξεις περισσότερα παιχνίδια συμμετρίας πάτα εδώ κι εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου