Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015

ΜΑΘΗΜΑ 10

ΦΤΙΑΧΝΩ ΔΙΨΗΦΙΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Το πάτημα στη δεκάδα είναι κάτι δύσκολο για τα παιδιά. Το δουλεύουμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς και σε κάθε ευκαιρία. Το προσεγγίζουμε με παραμυθάκια, παιχνιδάκια αλλά χρειάζεται και πολλή εξάσκηση. Ξεκινήσαμε αυτό το κεφάλαιο του βιβλίου μας κάνοντας την εισαγωγική δραστηριότητα παιχνίδι. 
Χώρισα τα παιδιά σε ομάδες των 5 ατόμων και τους έδωσα έναν αριθμό στόχο. Έπειτα μοίρασα σε κάθε παιδί ένα βελάκι και τους ζήτησα να φτιάξουν με όποια πράξη ήθελαν τον αριθμό στον στόχο τους. Βασικές προϋποθέσεις ήταν να μην υπάρχουν δύο ίδιες πράξεις και να χρησιμοποιήσουν και πρόσθεση και αφαίρεση. Και για να δουλέψουμε και σαν ομάδα έπρεπε όλοι να τσεκάρουν αν οι πράξεις τους ήταν σωστές. Όποιος ήθελε μπορούσε να ζητήσει και δεύτερο βελάκι. Η ομάδα που θα είχε τις περισσότερες σωστές πράξεις θα ήταν και η νικήτρια. Δουλέψαμε με ενθουσιασμό και ορίστε τα αποτελέσματα.



Το παιχνίδι κράτησε 5 λεπτά αλλά θα το ξαναπαίξουμε γιατί μας άρεσε πολύ. Χρειαζόμαστε όμως κι εξάσκηση η οποία δεν χρειάζεται πάντα να είναι με χαρτί και μολύβι. Γι' αυτό πάμε να κάνουμε εξάσκηση μέσα από παιχνιδάκια.
Συμπλήρωσε τον αριθμό που λείπει για να σχηματίσεις τον αριθμό που σου ζητάει.

Φτάσε πρώτα στην κοντινότερη δεκάδα, έπειτα στη δεκάδα που είναι πιο κοντά στον αριθμό που σου ζητά και τέλος συμπλήρωσε τις μονάδες. Π.χ. 
91-42
42+8=50
50+40=90
90+1=91 Άρα 8+40+1= 49 Έτσι, 91-42=49
Μπερδεύτηκες ε; Παίξε το παιχνιδάκι και θα δεις ότι είναι πιο εύκολο απ' ότι νομίζεις. Είμαι σίγουρη πως θα τα καταφέρεις.

Κι ένα τελευταίο από την Πολύχρωμη τάξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου