ΜΑΘΗΜΑ 5
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΩ
Τα προβλήματα μας δίνουν τη δυνατότητα να σκεφτόμαστε κι όχι να κάνουμε μηχανικά τις πράξεις, αφού πρέπει πρώτα να επιλέξουμε την πράξη που θα κάνουμε. Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να ξεχωρίσουμε τι ξέρουμε και τι ζητάμε και κατόπιν να αποφασίσουμε τι πράξη θα κάνουμε.Κι αφού το μάθημα μιλάει για βήματα μάθαμε κι εμείς να λύνουμε προβλήματα ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα.
Στην τάξη βάλαμε τις καρτέλες μας με τα βήματα που θα ακολουθούμε σε κάθε πρόβλημα
και κάθε παιδί πήρε ένα ατομικό πινακάκι με τα βήματα και τις "μαγικές λέξεις" που μας βοηθούν να λύσουμε τα προβλήματα.
Ξεκινήσαμε την επίλυση προβλημάτων με διαφάνειες στον διαδραστικό σαν την παρακάτω για να δουλέψουμε όλοι μαζί πριν περάσουμε στις ατομικές εργασίες. Για να το κάνουμε ενδιαφέρον έφτιαξα ένα πρόβλημα για κάθε παιδί. Το παιδί που έγραφε το όνομά του στο πρόβλημα σηκωνόταν και το έλυνε ακολουθώντας τα βήματα από το πινακάκι του.
Μέσα σε κάθε πρόβλημα κυκλώναμε τους αριθμούς, φτιάχναμε πινακάκι και βρίσκαμε τις μαγικές μας λέξεις που μας βοηθούν να επιλέξουμε την πράξη.Μεγάλη σημασία δώσαμε και στην απάντηση λέγοντας ότι πρέπει να είναι ολοκληρωμένη πρόταση.
Μετά από πολλά-πολλά-πολλά προβλήματα που λύσαμε στην τάξη προχωρήσαμε στις εργασίες του βιβλίου και στο τέλος παίξαμε ένα παιχνιδάκι που τους άρεσε πολύ!
Χώρισα σε ομάδες τα παιδιά και μπροστά από τα ποδαράκια τους άπλωσα πατουσάκια- βήματα. Όλα τα βήματα οδηγούσαν στο αστέρι που μας έλεγε ότι γίναμε αστέρια στα προβλήματα. Κάθε παιδί από την ομάδα στεκόταν μπροστά στα πατουσάκια.
Άκουγαν ένα πρόβλημα που μπορούσαν να λύσουν με νοερές πράξεις κι αν απαντούσαν σωστά έκαναν ένα βήμα στο επόμενο πατουσάκι.
Όλοι έλεγαν τις απαντήσεις τους και πώς το βρήκαν. Ο βαθμός δυσκολίας άλλαζε ανάλογα την ομάδα. Στο τέλος συμπληρώσαμε στον "Τσεπάκια" μας τα βήματα που μάθαμε και τις μαγικές μας λέξεις.
Βρες τη λύση σε κάθε πρόβλημα.
Κι εδώ πρέπει να βρεις ποιο πρόβλημα αντιστοιχεί σε κάθε λύση! Σκέψου τις μαγικές λέξεις.
Πηγή: wordwall.net |
Πολύ ωραίες οι ιδέες σας, από αυτές που εύκολα γίνονται στην τάξη. Θα μπορούσατε μήπως να αναρτήσετε το αρχείο με τις καρτέλες βημάτων που ακολουθούμε στην επίλυση προβλημάτων;
ΑπάντησηΔιαγραφή