Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2015

ΜΑΘΗΜΑ 7

ΒΡΙΣΚΩ ΤΟ ΜΙΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΟ

Για να βοηθήσω τους μικρούς μου μαθητές να καταλάβουν ότι όταν χωρίζουμε κάτι στη μέση τα δύο μέρη που το αποτελούν είναι ίδια και ίσα, σκέφτηκα τον εξής τρόπο.
Έφτιαξα δύο μπλούζες και δύο παντελόνια σε διαφορετικά μεγέθη. Τα έκοψα στη μέση και κόλλησα τα μισά τους στον πίνακα.

 Στη συνέχεια πήρα την υπόλοιπη μικρή μπλούζα και φέρνοντάς την κοντά στην μεγάλη ρώτησα αν είναι αυτή η μισή της. Τα παιδιά φυσικά απάντησαν όχι κι εγώ τα ρώτησα γιατί. Η απάντηση ήταν ότι δεν ήταν ίδια. Αυτή τη μαγική λέξη κράτησα και την αναδείκνυα σε κάθε παράδειγμα για να μείνει στο μυαλουδάκι μας. Έκανα το ίδιο και με την μεγάλη μπλούζα και πάντα ρωτούσα γιατί για να πάρω την απάντηση ότι δεν είναι ίδια.
 Με αυτόν το τρόπο βρήκαμε το μισό κάθε μπλούζας.
 Την ίδια κακτική ακολουθήσαμε και στο παντελόνι μέχρι που βρήκαμε τα μισά τους που είναι ίδια.

Αφού κατανοήσαμε την έννοια του μισού περάσαμε στους αριθμούς επιμένοντας στην λέξη "ίδια". Δυσκολευτήκαμε λίγο να βρούμε το μισό του 30, του 50, του 70 και του 90. Μας βοήθησε να βγάζουμε έξω ένα δεκαράκι, να βρίσκουμε το μισό του υπόλοιπου αριθμού και να μοιράζουμε χωριστά το δεκαράκι που βγάλαμε στην αρχή. 
Στην συνέχεια περάσαμε και στο ανάποδο. Τους έδινα το μισό κι έβρισκαν το ολόκληρο. Αυτό τους φάνηκε πιο εύκολο. Για περισσότερη εξάσκηση μπορούμε να παίξουμε το παρακάτω παιχνίδι.

Ένωσε τις κίτρινες με τις πράσινες καρτέλες βρίσκοντας το σωστό αποτέλεσμα. 
http://www.oswego.org/ocsd-web/match/matchgeneric.asp?filename=stintaxi-athr4

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου