Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023

ΜΑΘΗΜΑ 4

ΜΕΤΡΩ ΜΕ ΕΚΑΤΟΣΤΟΜΕΤΡΑ

Το ευχαριστηθήκαμε αυτό το μάθημα. Ξεκινήσαμε με τα βασικά για να μπορέσουν τα παιδιά να προχωρήσουν στις δραστηριότητες. Αρχικά μάθαμε πώς τοποθετούμε τον χάρακα όταν θέλουμε να μετρήσουμε μια γραμμή. Τονίσαμε ότι ξεκινάμε από το 0. Το ίδιο κάνουμε και όταν θέλουμε να φτιάξουμε εμείς μια γραμμή. Βρήκαμε τι είναι το εκατοστό και είδαμε ένα μέτρο για να μετρήσουμε τα εκατοστά του. Μάθαμε ότι το μέτρο έχει 100 εκατοστά. 
Στο μυαλό μας κρατάμε τα εξής βασικά.
Μα ας τα πάρουμε από την αρχή...
Ρώτησα πόσο ύψος έχουμε τώρα που μεγαλώσαμε. Αυτό μας έδωσε την αφορμή να σκεφτούμε πώς θα το μάθουμε αν δεν το ξέρουμε. Αφού τα παιδιά ανέφεραν την παιδίατρο και το μέτρο παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για να δούμε γιατί είναι σημαντικό  να ξέρουμε να μετράμε και τι μπορούμε να μετρήσουμε. Παρακολουθήσαμε όμως μόνο την εισαγωγή του και τις υποδιαιρέσεις του μέτρου αλλά όχι τις μετατροπές του για να μην μπερδέψω τα παιδάκια μου αφού εμείς ασχολούμαστε μόνο με τα εκατοστά.
Αφού λοιπόν μάθαμε τα βασικά αναρωτηθήκαμε τι θα χρησιμοποιούσαμε για να μετρήσουμε μία γόμα, έναν τοίχο ή την μέση μας. Έτσι μας δώθηκε η ευκαιρία να δούμε εκτός από τον χάρακά μας ένα μέτρο και μία μεζούρα που θα τα χρησιμοποιήσουμε και παρακάτω. Στον διαδραστικό μας μάθαμε πώς μετράμε μια γραμμή, τη σωστή θέση του χάρακα και γιατί είναι σημαντικό να ξεκινάμε από το 0. Στη συνέχεια κάναμε εξάσκηση με τη μύτη του Πινόκιο. Κάθε φορά μετρούσαμε πόσο μακριά ήταν η μύτη του Πινόκιο για να δούμε πόσα ψέματα είπε.
πηγή: SparkleBox
Κάποια στιγμή ο χάρακας δεν μας έφτανε κι έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε το μέτρο. Έτσι καταλάβαμε ότι όσο μεγαλώνει το μήκος μεγαλώνει και το όργανο που χρησιμοποιούμε για να το μετρήσουμε. 
Σειρά είχε ένα παιχνιδάκι στον διαδραστικό. Διαλέξαμε το επίπεδο 1.
Πηγή: topmarks.co.uk
Αφού κάναμε περισσότερη άσκηση στο τετράδιό μας σειρά είχε η εξάσκηση στην έννοια του εκατοστού. Έδειχνα στα παιδιά κάρτες σαν την παρακάτω
και προσπαθούσαμε να βρούμε πόσα εκατοστά είναι αφού δεν ξεκινά από το 0. Για να το βρούμε ευκολότερα κάναμε καμαρούλες πάνω στο χάρακα από την αρχή ως το τέλος του μολυβιού κι έπειτα τις μετρούσαμε. 
Σειρά είχε η μέτρηση μιας διαδρομής. Για αυτό βοηθήσαμε μία μελισσούλα να φτάσει στο μελάκι της. Δείχνοντας πάλι κάρτες στα παιδιά και δουλεύοντας στον διαδραστικό είδαμε 
βήμα- βήμα πώς μετράμε μια διαδρομή.






Έπειτα ήρθε η ώρα για το βιβλίο. Μόνο που τη δραστηριότητα του βιβλίου την κάναμε βιωματικά.  Κάθε παιδί σχεδίασε το περίγραμμα του παπουτσιού του σε μια κόλλα και το μέτρησε με το χάρακά του. 
Οι υπόλοιπες ασκήσεις μας βγήκαν πολύ εύκολα. Οπότε αφού ολοκληρώσαμε συμπληρώσαμε τον "Τσεπάκια" μας!

Τώρα μπορούμε να κάνουμε εξάσκηση στη μέτρηση με εκατοστά παίζοντας τα παρακάτω παιχνίδια.
Βοήθησε τον βάτραχο να φτιάξει ένα καράβι.
http://www.jele.gr/activity/b/math/mathB016.swf
πηγή: jele.gr
Δείξε πάνω στον χάρακα τα εκατοστά που σου ζητάει.
http://www.softschools.com/measurement/games/ruler/centimeter_ruler/
πηγή: softschools.com
Βρες πόσα εκατοστά είναι το κάθε αντικείμενο. Μην ξεγελαστείς! Δεν ξεκινά η μέτρηση από το 0 αλλά μπορούμε να μετρήσουμε τα εκατοστά.
http://www.softschools.com/measurement/games/ruler/measuring_length_in_cm/
πηγή: softschools.com
 Μπορείς να βοηθήσεις και τον κάστορα να μετρήσει τη γραμμή του;
πηγή: funbrain.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου