ΕΝΟΤΗΤΑ 2
ΜΑΘΗΜΑ 1
Σε αυτό το μάθημα ασχοληθήκαμε με την ευγένεια και τις ευγενικές λέξεις που χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να ζητήσουμε κάτι από τους άλλους.
Αφού ο δημοσιογράφος μας θύμησε τι είδαμε στο προηγούμενο μάθημα έδειξα στα παιδιά την παρακάτω φωτογραφία,
σχολιάσαμε τη στάση σώματος και τον τρόπο που μιλούν παρόλο που είναι μόνο δύο άτομα. Γίναμε ζευγάρια και το δραματοποιήσαμε κι εμείς. Μέσα από τη συζήτηση μάθαμε για τον πληθυντικό ευγενείας που χρησιμοποιούμε για να μιλήσουμε στους μεγάλους. Μιλήσαμε όμως και για τον τρόπο που μιλάμε στους φίλους μας λέγοντας ότι επειδή τους αγαπάμε δεν σημαίνει ότι μπορούμε να τους μιλάμε όπως θέλουμε.
Για να κάνουμε εξάσκηση παίξαμε παιχνίδια ρόλων όπου τα παιδιά έπρεπε να ζητήσουν κάτι ευγενικά από έναν συμμαθητή τους. Δεν παραλείψαμε να αναφέρουμε ότι οι ευγενικές λέξεις συνοδεύονται κι από ευγενικές χειρονομίες!
Στη συνέχεια διαβάσαμε την εισαγωγική εικόνα του μαθήματος
και είδαμε με ποιον τρόπο τα παιδιά θα καταφέρουν αυτό που θέλουν. Βγάλαμε το συμπέρασμα ότι με τον ευγενικό τρόπο κερδίζουμε αυτό που θέλουμε.
Κάναμε λοιπόν μια συμφωνία! Για όλη την εβδομάδα (κι ελπίζω κι αργότερα) να μιλάμε μεταξύ μας μόνο ευγενικά. Σε συνεργασία με τη δασκάλα των Αγγλικών τα παιδιά έμαθαν τις ευγενικές λέξεις
παρακαλώ ευχαριστώ
και στα Αγγλικά. Παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο
για τους ευγενικούς τρόπους μέσα σε ένα λεωφορείο κι αφού με κλήρο επέλεξαν τους ρόλους τους το δραματοποίησαν και στα αγγλικά. Για το τέλος φτιάξαμε όλοι μαζί μια κατασκευή με τα ευγενικά πρόσωπα.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το κείμενό μας με τις γνωστές καρτέλες μας όπου ήταν εύκολο να διακρίνουμε γιατί μιλούσε η Γαλήνη στον ενικό με τη Χαρά.
Τώρα μπορούμε να δούμε την κυρία Ανακατωσούρα που δεν ήταν ευγενική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου