Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023

ΜΑΘΗΜΑ 11

ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΚΕΡΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩ

Τελειώσαμε σήμερα το 11ο κεφάλαιο στα Μαθηματικά μας που κάπως μας δυσκόλεψε. Αλλά δεν το βάζουμε κάτω. Θα συνεχίσουμε να τα δουλεύουμε και να κάνουμε εξάσκηση και σιγά- σιγά θα καταφέρουμε να τα ξεμπερδέψουμε.
Το κόψαμε σε μικρά κομμάτια για να μας γίνει πιο εύκολο. Στο πρώτο κομμάτι αρχίσαμε βλέποντας μία παρουσίαση που μας βοήθησε να γνωρίσουμε τα κέρματα του ευρώ. Κάθε κέρμα το βρίσκαμε και στα δικά μας κομμένα κέρματα. Παίξαμε και τα ενσωματωμένα παιχνίδια της που θα τα βρείτε και παρακάτω.

πηγή: wordwall.net

πηγή: topmarks.co.uk
Έπειτα τα βάλαμε στη σειρά ανάλογα το μέγεθός τους και είδαμε ότι το μέγεθος είναι ανάλογο της αξίας τους. Όσο μεγαλύτερο το μέγεθος τόσο μεγαλύτερη η αξία τους.

Παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι για να βάλουμε τα κέρματα στη σειρά ανάλογα την αξία τους 
πηγή: learningapps.org
και γυρίσαμε στην εφαρμογή με το γουρουνάκι και κάναμε εξάσκηση στη σειροθέτηση. 
Μάθαμε ότι 
1 ευρώ = 100 λεπτά
Το φτιάξαμε με διάφορους τρόπους στα κέρματά μας και τους επαληθεύσαμε όλους χρησιμοποιώντας την παρακάτω εφαρμογή.
πηγή: mathsisfun.com

Πάμε να παίξουμε κι άλλα παιχνίδια για να δούμε πόσο καλά γνωρίζουμε τα κέρματα. Διάλεξε όποιο θέλεις από τα παρακάτω.


πηγή παιχνιδιών: wordwall.net


πηγή παιχνιδιών: learningapps.org

Για να κάνουμε εξάσκηση στην αξία των κερμάτων διαλέγουμε από τα παρακάτω παιχνίδια.

πηγή παιχνιδιών: learningapps.org
.....................................................................
Αφού μάθαμε πόσα λεπτά μας κάνουν 1 ευρώ, μάθαμε να τα μετράμε συνολικά. Επισκεφτήκαμε ξανά το γουρουνάκι μας
πηγή: topmarks.co.uk

και στην κατηγορία για τη μέτρηση μετρούσαμε συνολικά πρώτα 4 κέρματα και μετά 5 ή 6. Έπειτα ασχοληθήκαμε με το  να φτιάχνουμε ποσά που μας ζητούν. Πήραμε λοιπόν, κι εμείς τον δικό μας κουμπαρά και τις καρτέλες με τα προϊόντα μας και ξεκινήσαμε να βάζουμε τα χρήματα που μας ζητούσαν στον κουμπαρά μας.



Κάθε φορά επαληθεύαμε όλη η τάξη με την παρακάτω εφαρμογή.
πηγή: toytheater.com
Όταν εξοικειωθήκαμε κάναμε και μεγαλύτερες συναλλαγές μέσα από την παρακάτω εφαρμογή.
πηγή: topmarks

Έλα να παίξουμε παιχνίδια για όσα μάθαμε σε αυτό το κομμάτι. Στα πρώτα φτιάχνουμε το ποσό που μας ζητούν.

πηγή: wordwall.net

πηγή: mathsisfun.com

Και στα παρακάτω παιχνίδια μετράμε πόσα χρήματα είναι κάθε φορά.



πηγή παιχνιδιών: wordwall.net


πηγή: learningapps.org

Στο τελευταίο παιχνίδι μπορείς να επιλέξεις αν θέλεις να φτιάξεις ή να μετρήσεις ένα ποσό.

πηγή: natwest.mymoneysense.com
.............................................................................................
Στο επόμενο κομμάτι μάθαμε να προσθέτουμε ή να αφαιρούμε χρήματα σε ένα ποσό. Πήραμε πάλι το γουρουνάκι μας κι έδειχνα στα παιδιά κάρτες προβλημάτων σαν την παρακάτω.

Τα παιδιά έφτιαχναν πάλι στο γουρουνάκι- κουμπαρά τους το αρχικό ποσό κι ανάλογα τι μας έλεγε το πρόβλημα βάζαμε ή βγάζαμε χρήματα και τα μετρούσαμε συνολικά ή πόσο μας έμειναν. Φυσικά επαληθεύαμε με την παρακάτω εφαρμογή.
πηγή: toytheater.com
Έπειτα εστιάσαμε στα αθροιστικά ποσά. Τα παιδιά έβλεπαν καρτέλες όπως η παρακάτω,
έφτιαχναν τα ποσά και για τα δύο προϊόντα στον κουμπαρά τους κι έπειτα τα μετρούσαν όλα μαζί. Αυτή τη φορά επαληθεύαμε με την παρακάτω εφαρμογή για να βλέπουμε και το συνολικό ποσό. 
πηγή: mathsbot.com
Για να κάνουμε εξάσκηση σε αυτό το κομμάτι παίζουμε το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: learningapps.org

..............................................................................................
Τελευταίο αλλά πολύ σημαντικό για το επόμενο μάθημα κομμάτι ήταν το συμπλήρωμα. Δουλέψαμε το συμπλήρωμα των κερμάτων με τα δικά μας κέρματα αλλά και με την παρακάτω παρουσίαση.

Εξηγήσαμε ότι προσπαθούμε πρώτα συμπληρώσουμε το 1 ευρώ και μετά τα υπόλοιπα. Αυτό θα μας βοηθήσει και στο επόμενο μάθημά μας για τα ρέστα. 
Κι αφού τα δουλέψαμε πολύ μπήκαμε στο βιβλίο και στο τετράδιο. Στο τέλος συμπληρώσαμε και τον "Τσεπάκια" μας με όλα όσα είχαμε μάθει για τα χρήματα.

Για να κάνουμε εξάσκηση στο συμπλήρωμα των κερμάτων παίζουμε το παρακάτω παιχνίδι.
Και στα δύο τελευταία μπορείς να κάνεις επανάληψη σε όλο το μάθημα.
πηγή: Στην τάξη

Δεν έχετε παράπονο έτσι; Όρεξη να έχετε να παίζετε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου