Σάββατο 21 Μαΐου 2016

ΜΑΘΗΜΑ 41 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1000 

Για να μάθουμε ευχάριστα τους αριθμούς μέχρι το 1000 αφιερώσαμε μία διδακτική ώρα μόνο σε παιχνίδια με αυτούς.
Αρχικά μοίρασα στα παιδιά από ένα κομμάτι χαρτί και τους ζήτησα να γράψουν έναν αριθμό από το 0 ως το 9, φροντίζοντας, όταν τελείωσαν, να υπάρχουν όλοι οι αριθμοί τουλάχιστον μία φορά. Κάποια παιδιά τους ζωγράφισαν και προσωπάκια, κάτι που το έκανε ακόμα πιο ευχάριστο. Εντόπισα ποιος αριθμός υπήρχε τρεις φορές και σήκωσα το ένα παιδί που το κρατούσε. Ζήτησα από τα άλλα να το διαβάσουν (8). Έπειτα σήκωσα και το δεύτερο παιδί με τον ίδιο αριθμό και τους ζήτησα ξανά να τον διαβάσουν (88). Τα ρώτησα τι διαφορά είχε ο ένας αριθμός από τον άλλο και μου απάντησαν ότι ο ένας μας δείχνει μονάδες και ο άλλος δεκάδες. Σήκωσα και το τρίτο παιδί και ακολούθησα την ίδια διαδικασία (888) για να μάθουμε τις εκατοντάδες. Μετρήσαμε από το 0 ως το 1000 ανά 100 και αρχίσαμε να αναλύουμε τους τριψήφιους αριθμούς. Κι έτσι ξεκινήσαμε τα παιχνίδια μας. 
Εξηγήσαμε ότι 1Ε=10Δ=100Μ. Για να το καταλάβουμε καλύτερα είδαμε από πόσες δεκάδες και μονάδες αποτελούνται οι εκατοντάδες με το σπάσιμο και το δέσιμο από την παρακάτω εφαρμογή.
πηγή: eduplace.com
Για περισσότερη εξάσκηση παίζουμε με τα παρακάτω παιχνίδια από το inschool.gr.

Στη συνέχεια μάθαμε πώς ονομάζονται οι αριθμοί 200, 300, 400 κ.α. και κάναμε εξάσκηση με τα παρακάτω παιχνίδια από την ίδια σελίδα.


Σειρά είχε η αρίθμηση ανά 100, 50, 10 κ.α. Γράψαμε τριψήφιους αριθμούς με λέξεις και το ανάποδο και τους διαβάσαμε από την παρακάτω εφαρμογή.
πηγή: topmarks.co.uk
Περισσότερη εξάσκηση με την ανάγνωση των αριθμών κάνουμε από τα παρακάτω παιχνίδια της σελίδας inschool.gr.




Έπειτα έβαλα στον διαδραστικό πίνακα με αριθμούς ως το 1000 και ζητούσα από τα παιδιά να βρουν και μου χρωματίσουν έναν συγκεκριμένο αριθμό. Για περισσότερη εξάσκηση ταχυδρομήσαμε γράμματα με την παρακάτω εφαρμογή. Επειδή είναι στα αγγλικά εγώ μετέφραζα και τα παιδιά ταχυδρομούσαν.
πηγή: ictgames.com
Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν με τα καρτελάκια τους αριθμούς με προϋποθέσεις κι έπειτα είδαμε τριψήφιους αριθμούς με τη μορφή κύβων. Μέσα από την παρουσίαση αναλύσαμε και συνθέσαμε τριψήφιους αριθμούς με αυτή τη μορφή. Βρήκαμε ποιον αριθμό δείχνουν τα παρακάτω κυβάκια
πηγή: inschool.gr
και φτιάξαμε δικούς μας αριθμούς με την εφαρμογή παρακάτω.
πηγή: topmarks.co.uk
Κι από τα κυβάκια περάσαμε στην ανάλυση και σύνθεση με αριθμούς. Κάναμε εξάσκηση με την παρουσίασή μας και την εφαρμογή.
πηγή: ictgames.com
Κάνε το ίδιο και με το τρενάκι. Όταν τελειώσεις πάτα την μεγάλη παύλα από κάτω για να ενωθούν.
πηγή: ictgames.com
Κάνε περισσότερη εξάσκηση με τα παρακάτω παιχνίδια.
πηγή: topmarks.co.uk

πηγή: http://inschool.gr
Έπειτα ασχοληθήκαμε με τους αριθμούς που είναι πριν και μετά ή 100 περισσότερα ή λιγότερα ή 10 περισσότερα ή λιγότερα. Το είδαμε και παραστατικά με την εφαρμογή
πηγή: mathplayground.com

Παίξε το παρακάτω παιχνίδι και φτιάξε τους αριθμούς που σου ζητούν. Διάλεξε πρώτα το 100 από αριστερά και θα σου εμφανιστεί κάτω από την οθόνη ένας αριθμός. Διάλεξε τις εκατοντάδες, τις δεκάδες και τις μονάδες που χρειάζεσαι για να φτιάξεις τον αριθμό.
πηγή: .learningbox.com
Αφού μάθαμε καλά την αξία θέσης των ψηφίων τα παιδιά σχημάτιζαν με τα καρτελάκια τους αριθμούς με προϋποθέσεις. Σηκώνονταν 3 παιδιά κι έφτιαχναν κάθε φορά τον μεγαλύτερο ή τον μικρότερο αριθμό που μπορούσαν με τα ψηφία τους. Κάναμε εξάσκηση με τα παρακάτω παιχνίδια.

πηγή mathabc.com
Σειρά είχε η συμπλήρωση αριθμογραμμών, η σύγκριση τριψήφιων και η σειροθέτηση. Έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι για τον δυνατότερο αριθμό. Δύο παιδιά έφτιαχναν ο καθένας όποιον τριψήφιο αριθμό ήθελαν. Ένα άλλο παιδί έκανε με τα χέρια του το σημάδι της ανισότητας ή της ισότητας (ανάλογα τους αριθμούς που διαγωνίζονταν) και μας έδειχνε τον δυνατότερο αριθμό. Σιγά- σιγά οι ομάδες έγιναν τρεις και μετά τέσσερις. Έτσι τις βάζαμε στη σειρά από την μικρότερη στη μεγαλύτερη και το ανάποδο.
Παίξε το παρακάτω παιχνίδι και βάλε τους αριθμούς στη σειρά ξεκινώντας από τον μικρότερο. Διάλεξε τον αριθμό και βάλε το φυλλαράκι στην τρυπούλα του δέντρου. Το φύλλο θα μεγαλώσει κι αν τα έχεις κάνει σωστά μία κάμπια θα φάει τα φυλλαράκια σου.
πηγή: ictgames.com
Κάνε το ίδιο και με τον δράκο. Διάλεξε τον πρώτο δράκο κι από εκεί το καρτελάκι που γράφει 0 to 999 για να βάλεις τους αριθμούς από τον μικρότερο στο μεγαλύτερο ή το καρτελάκι 999 to 0 για να βάλεις τους αριθμούς από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο.
πηγή: ictgames.com
Τελευταίο αφήσαμε το κομμάτι πρόσθεσης και αφαίρεσης τριψήφιων. Για να κάνουμε μία επανάληψη σε όλα όσα μάθαμε παίξε με τα παρακάτω παιχνίδια. Σε αυτό το παιχνίδι διάλεξε το τελευταίο επίπεδο. Σκοπός σου είναι να μετρήσεις τις εκατοντάδες, τις δεκάδες και τις μονάδες που σου δείχνει και να στοχεύσεις το σωστό φρούτο.
πηγή: sheppardsoftware.com
Κάνε κι εδώ το ίδιο. Διάλεξε το τελευταίο ταμπελάκι. Μέτρα και γράψε τον αριθμό στο κομπιουτεράκι.
πηγή: abcya.com
Σε αυτό το παιχνίδι διάλεξε το επίπεδο 2. Σου δίνει εκατοντάδες, δεκάδες και μονάδες κι εσύ πρέπει να στοχεύσεις το φρούτο με τον σωστό αριθμό.
πηγή: sheppardsoftware.com
Για αυτό το παιχνίδι ίσως χρειαστείς τη βοήθεια κάποιου που γνωρίζει αγγλικά γιατί κάθε φορά σου ζητάει και κάτι διαφορετικό. Αν η μαμά ή ο μπαμπάς ή το μεγαλύτερο αδερφάκι έχει όρεξη να παίξει μαζί σου τότε αυτό το παιχνίδι είναι μία πολύ καλή εξάσκηση.
πηγή: .ixl.com
Τα τελευταία παιχνίδια είναι από τη σελίδα Στην τάξη και είναι όλα όσα μάθαμε.


Αν θέλεις να παίξεις περισσότερα παιχνίδια με τους αριθμούς ως το 1000 πήγαινε από τις ετικέτες δεξιά και διάλεξε "Παιχνίδια με αριθμούς ως το 1000".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου