Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

ΜΑΘΗΜΑ 17 
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 10 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 20 (1) 
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ 11 ΚΑΙ 12 

Για να καταλάβουμε καλύτερα τους αριθμούς μέχρι το 20 τους σπάσαμε σε μικρότερα κομμάτια κι ασχοληθήκαμε μαζί τους ξεχωριστά και διεξοδικά.
Έτσι ξεκινήσαμε από τους αριθμούς 11 και 12. Πριν προχωρήσουμε στους καινούριους μας αριθμούς αριθμήσαμε ξανά μέχρι το 10 για να τα ξαναθυμηθούμε και προφορικά μέχρι το 30 με διάφορους τρόπους, χτυπώντας παλαμάκια, με γυμναστική, καθώς σηκωνόμασταν από τις θέσεις μας κι αντίστροφα καθώς καθόμασταν ξανά. Μετρήσαμε μαθητές και διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη. 
Το 11 και το 12 ήταν εύκολο στην αρίθμηση και στη γραφή τους και δεν μας δυσκόλεψε καθόλου. Δεν μπήκαμε βέβαια στην έννοια της δεκάδας αλλά περιοριστήκαμε στη γραφή και στη μέτρηση μέχρι το 12. 
Για να βοηθηθούμε σε αυτό έφτιαξε κάθε παιδί ένα σετ καρτελάκια με αριθμούς μέχρι εκεί που μαθαίναμε κάθε φορά και σιγά- σιγά θα το ολοκληρώναμε ως το 20.
 Με τα καρτελάκια μας εξοικειωνόμασταν κάθε φορά στη γραφή των αριθμών, βάζαμε τους αριθμούς στη σειρά, αριθμούσαμε ανάποδα και ανά 2,
ζητούσα συγκεκριμένο αριθμό και τα παιδιά των σήκωναν ψηλά, έδειχνα κάρτες με διάφορα αντικείμενα και τα παιδιά έπρεπε να τα μετρήσουν και να σηκώσουν το αντίστοιχο καρτελάκι, παίρναμε 4 καρτελάκια και τα βάζαμε στη σειρά από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο κι αντίστροφα, βρίσκαμε αριθμούς που λείπουν από την αριθμογραμμή και πολλές ακόμα δραστηριότητες. Διαλέγαμε επίσης 2 καρτελάκια και τα συγκρίναμε ή 1 και βρίσκαμε τον προηγούμενο και τον επόμενο.
Δείχνοντας στα παιδιά εικόνες με πολλές τηγανίτες τους ζητούσα να τις μετρήσουν να να κρύψουν το αντίστοιχο καρτελάκι. Έπειτα ένα παιδί έγραφε τον αριθμό στον διαδραστικό κι εμείς του δείχναμε το καρτελάκι που είχαμε κρύψει για να το επιβεβαιώσει. 
Σε αυτό το μάθημα με βοήθησε και η φανταστική μου φίλη η Γιώτα που ήθελε να πάμε για ψώνια. Έτσι μπαίνοντας στα μαγαζιά αγοράζαμε διάφορα αντικείμενα (έδειχνα κάρτες όπως  η παρακάτω) και τα παιδιά έπρεπε να τα μετρήσουν και να πουν ποια πήρε τα ποιο πολλά.
Και για να το προχωρήσουμε και λιγάκι παραπάνω ρωτούσα τα παιδιά πόσα έπρεπε να πάρει η μια ή η άλλη για να έχουν τα ίδια, πόσα θα έμεναν αν έδινε το 1 ή αν έπαιρνε 1 ακόμα κ.α.
Για περισσότερη εξάσκηση μπορούμε να παίξουμε τα παρακάτω παιχνίδια από τη σελίδα inschool.gr. Στα δύο πρώτα βάζουμε τους αριθμούς στη σειρά μέχρι το 11 ή το 12.

Και στα δύο επόμενα βρες σε ποια μπίλια αντιστοιχεί ο αριθμός που σου ζητούν. Στην πρώτη εικόνα φτάνουν μέχρι το 11 και στη δεύτερη μέχρι το 12.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου