Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

Η ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ 

Τώρα που τελειώσαμε όλα τα γράμματα και πριν κάνουμε το επαναληπτικό μας κάναμε στην τάξη βαφτίσια! Δώσαμε σε όλα τα γράμματα τα ονόματά τους και τα βάλαμε στη σειρά μαθαίνοντας την αλφαβήτα!
Σηκώσαμε τα μανίκια κι ετοιμαστήκαμε για πολύ παιχνίδι! Για να μάθουμε τα ονόματα των γραμμάτων και να πάρουμε μία γεύση από τη σειρά που μπαίνουν είδαμε το παρακάτω βίντεο.
Κάθε φορά που μαθαίναμε ένα γράμμα βάζαμε μπουγάδα. Απλώναμε δηλαδή στην απλώστρα μας μία μπλούζα με το γράμμα που μαθαίναμε και το όνομά του. Και τώρα ήρθε η ώρα να την αξιοποιήσουμε. Με τη βοήθεια της μπουγάδας μας διαβάσαμε την αλφαβήτα με τη σειρά και γράψαμε και στον Αγκαλίτσα μας τα ονόματα των γραμμάτων. Έπειτα τα ξεχωρίσαμε σε φωνήεντα και σύμφωνα. Μάθαμε το παρακάτω τραγούδι
κι επαναλάβαμε πολλές φορές την αλφαβήτα με τη βοήθεια του παρακάτω βίντεο.
Πριν προχωρήσουμε σε δραστηριότητες εμπέδωσης παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: logouergon.gr
Στη συνέχεια έδωσα σε κάθε παιδί ένα δέντρο με κυκλάκια όσα τα γράμματα της αλφαβήτας και βελάκια που κατεύθυναν από κυκλάκι σε κυκλάκι. Κάθε παιδί πήρε μία καρτελίτσα με αυτοκόλλητες βούλες γραμμένη πάνω τους την αλφαβήτα ανακατεμένη. Σκοπός ήταν να βρούμε και να κολλήσουμε τα γράμματα της αλφαβήτας στη σειρά ακολουθώντας τα βελάκια.


πηγή δραστηριότητας: teacherspayteachers.com
Έπειτα έδωσα στα παιδιά καρτέλες με γράμματα της αλφαβήτας από τα οποία φρόντιζα να λείπει ένα σε κάθε σειρά. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν ποιο λείπει και να το συμπληρώσουν.
Η επόμενη δραστηριότητα μας άρεσε πολύ. Η ιδέα ήρθε από το παιδικό Oddbods και το επιτραπέζιο με τα γράμματα (δεν θυμάμαι πώς το λένε). Στα παιδιά είπα ότι μας επισκέφτηκαν κάτι χαριτωμένα τερατάκια και κάθε τερατάκι ήθελε το παιδάκι του.
 Κι αφού είχαμε επισκέπτες κάτι έπρεπε να τους κεράσουμε. Μα αυτά τα τερατάκια ήταν πολύ παράξενα, έτρωγαν μόνο γράμματα. Έτσι κάθε παιδί πήρε μία καρτέλα με τα γράμματα για να κεράσει.
 Εγώ έλεγα στα παιδιά: Το τερατάκι σας έχει όρεξη για ένα άλφα και τα παιδιά έβαζαν στο στόμα του να φαίνεται το α. Το παίξαμε κάμποση ώρα αυτό το παιχνίδι για να εξοικειωθούμε με τα ονόματα των γραμμάτων.

Μα τα τερατάκια μας ήταν πολύ λαίμαργα. Δεν τους έφταναν τα γράμματα ήθελαν και λέξεις. Έτσι αποφασίσαμε να τους κάνουμε το τραπέζι με καπκέικς. Χωριστήκαμε σε ομάδες τόσες όσες και τα τερατάκια μας. Κάθε ομάδα είχε διαφορετικό χρώμα τερατάκι και καπκέικ. Τα τερατάκια πήραν θέση δίπλα στα πιάτα τους κι εμείς ετοιμαστήκαμε για το μαγείρεμα.
 Δίπλα σε κάθε πιάτο βάλαμε καρτέλες με την αλφαβήτα ανάποδα και τα παιδιά πήραν τα καπκέικς.
 Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να γεμίσουμε τα πιάτα με όσα καπκέικς μπορούσαμε στον προκαθορισμένο χρόνο. Κάθε παιδί πήγαινε στο τραπέζι του έπαιρνε μία κάρτα με γράμμα κι έπρεπε να γράψει μία λέξη που να αρχίζει από αυτό το γράμμα στο καπκέικ. 
 Το παιχνίδι μας όμως είχε και κανόνες. Όλα τα παιδιά της ομάδας έπρεπε να παίζουν με τη σειρά. Κανένα παιδί δεν μπορούσε να φύγει αν δεν γυρνούσε το προηγούμενο. Οι λέξεις έπρεπε να είναι ολόκληρες και να μη λείπει  τόνος. Νικητής ήταν η ομάδα που είχε στο πιάτο της τις περισσότερες λέξεις.


Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν. Πήγαιναν πάνω κάτω και βοηθούσαν το ένα το άλλο! 
Τελευταία δραστηριότητα ήταν ο διαγωνισμός της αλφαβήτας. Χωριστήκαμε πάλι σε ομάδες και κάθε ομάδα έγραψε κάθετα σε ένα χαρτί την αλφαβήτα με τη σειρά. Ορίσαμε σαν θέμα μας τα φαγητά. Κάθε ομάδα έπρεπε να βρει από κάθε γράμμα ένα φαγητό και να το γράψει. Οι λέξεις έπρεπε να είναι ολοκληρωμένες για να μετρήσουν. Νικήτρια ήταν η ομάδα με τις περισσότερες λέξεις.
Τώρα είμαστε έτοιμοι για παιχνίδι. Το πρώτο είναι από το Φωτόδεντρο. Πρέπει να βρεις 1 ή 2 εικόνες που να αρχίζουν από το γράμμα που σου ζητάει.

Πάτα το γράμμα που λείπει από τη σειρά της αλφαβήτας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου