Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

ΜΑΘΗΜΑ 28 
ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΑΦΑΙΡΕΤΕΟ ΜΙΚΡΟ ΑΡΙΘΜΟ (2) 

Με την πρόσθεση καλά τα πήγαμε. Τι κάνουμε όμως με την αφαίρεση; Για να καταλάβουμε καλύτερα την αφαίρεση την πλαισιώσαμε με διάφορες δραστηριότητες και μπορώ να πω ότι τα καταφέραμε μια χαρά. 
Όπως στην πρόσθεση έτσι κι εδώ έκανε την εμφάνισή της η Ρούλα Αφαιρούλα. Η Ρούλα Αφαιρούλα κρατά ένα καλάθι για να βγάζει από αυτό αυτά που μαζεύει.
Η Ρούλα Αφαιρούλα ήθελε να φτιάξει μία μηλόπιτα. Πήγε λοιπόν με το καλάθι της στη μηλιά που ήταν φορτωμένη μήλα.
Μετρήσαμε τα μήλα στη μηλιά και τα γράψαμε στον πίνακα. Έπειτα είπαμε ότι η Ρούλα έκοψε τα 5 μήλα και τα έβαλε στο καλάθι της. Πόσα μήλα έμειναν στη μηλιά;

Γράψαμε την υπόλοιπη πράξη στον πίνακα βλέποντας πρώτη φορά το σημάδι της αφαίρεσης. Είπαμε πώς το διαβάζουμε και τονίσαμε ότι στην αφαίρεση βάζουμε πάντα πρώτο τον μεγαλύτερο αριθμό κι όχι όποιον θέλουμε όπως στην πρόσθεση. Την δραστηριότητα με τα μήλα την κάναμε κάμποσες φορές και την έγραφαν τα παιδιά στον πίνακα οριζόντια και κάθετα.
Για να βοηθήσουμε να μαζέψει πολλά μήλα η Ρούλα παίξαμε στην τάξη το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: sheppardsoftware.com
Σειρά είχαν τα αυγά. Η Ρούλα Αφαιρούλα ήθελε κι αυγά για να φτιάξει τη μηλόπιτα. Πήγε λοιπόν στο κοτέτσι για να μαζέψει όσα χρειάζεται. Σε αυτό το σημείο κάθε παιδί πήρε μία τετραγωνισμένη καρτέλα με 10 κουτάκια και μία πλαστελίνη. Ακολουθώντας την ιστορία φτιάχναμε αυγά. 

Η Ρούλα μάζεψε από το κοτέτσι 5 αυγά (τα παιδιά έφτιαχναν με την πλαστελίνη 5 αυγά). Στο δρόμο όμως της έπεσαν τα 3 κι έσπασαν (τα παιδιά πατούσαν με τα χέρια τους 3 μπάλες και τις ζουλούσαν). Πόσα αυγά έμειναν στο καλάθι της Ρούλας;

Αυτό το κάναμε προφορικά κάμποσες φορές για να δούμε ότι αυτά που σπάμε τα πετάμε, δηλαδή τα βγάζουμε. Έπειτα κάθε παιδί διάλεγε μία κάρτα, έφτιαχνε τα αυγά που του έλεγε η κάρτα στο πινακάκι του, έσπαγε όσα του έλεγε κι έπειτα το έγραφε στο φύλλο εργασίας του.

Για να το δούμε κι αλλιώς παίξαμε στην τάξη τα παρακάτω παιχνίδια.

πηγή: hbschool.com
Σειρά είχε η αριθμογραμμή. Αφού κάναμε πολλά παραδείγματα στον διαδραστικό λέγοντας ότι αφού βγάζουμε πηγαίνουμε προς τα πίσω
παίξαμε και το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: hbschool.com

Αφήσαμε τη Ρούλα να φτιάξει την πίτα της και προχωρήσαμε στην επόμενη δραστηριότητα. Κάθε παιδί πήρε μία κάρτα με αριθμημένα τετράγωνα. Είχαμε και 2 ζάρια, ένα κόκκινο με μεγάλους αριθμούς κι ένα πράσινο με μικρούς αριθμούς.


 Ρίχναμε πρώτα το κόκκινο κι έπειτα το πράσινο γράφαμε την αφαίρεση και βρίσκαμε πόσο κάνει. Σε αυτή τη δραστηριότητα δουλέψαμε τόσο την οριζόντια όσο και την κάθετη αφαίρεση καθώς και τους τρόπους που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να βρούμε το αποτέλεσμα (δαχτυλάκια, αριθμογραμμή, χεράκια στο χαρτί κ.α.)
Όπως είδατε δεν εστιάσαμε μόνο στην αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο αλλά στην αφαίρεση γενικότερα κι έτσι είμαστε έτοιμοι και για το παρακάτω μάθημα. 
Πριν πάμε για παιχνίδι πάμε να δούμε ένα βιντεάκι για την αφαίρεση από την εκπαιδευτική τηλεόραση
ή από την Περσίδου Φρόσω.
 Αφαίρεση με μέλισσες from persidou on Vimeo.
Πάμε να παίξουμε τώρα πολλά παιχνίδια. Μερικά θα τα αναρτήσω εδώ αλλά πολλά ακόμα θα βρεις στις ετικέτες δίπλα με όνομα Παιχνίδια αφαίρεσης μέχρι το 10. 
Ας παίξουμε πρώτα ένα εύκολο παιχνίδι αφαίρεσης σπάζοντας μπαλόνια.
πηγή: abcya.com
Τώρα ας παίξουμε με τη σελίδα jele.gr. Βοήθησε την Παρατηρητική να αγοράσει τα πράγματα που χρειάζεται.
Βρες πόσα τούβλα έριξαν τα παιδιά.
Κάνουμε εξάσκηση στην κάθετη αφαίρεση βρίσκοντας πόσα φρούτα έμειναν στον πάγκο.
Πόσα πηδήματα έχει να κάνει ακόμα το λαγουδάκι για να πιάσει το μπαλάκι;
Βοήθησε τον κάστορα να φτιάξει το μπαλόνι του Άτακτου βρίσκοντας τη σωστή αφαίρεση.
Πόσα πράγματα έριξε ο αέρας στην παραλία; 
Πόσα μπαλόνια φούσκωσαν τα παιδιά;
Τέλος έλα να ταχυδορμήσουμε γράμματα. Διάλεξε την αφαίρεση ή και την πρόσθεση για επανάληψη και στείλε το γράμμα στο σωστό γραμματοκιβώτιο.
πηγή: topmarks.co.uk
Για περισσότερα παιχνίδια πήγαινε δίπλα στις ετικέτες Παιχνίδια αφαίρεσης μέχρι το 10.
Καλή Διασκέδαση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου