Τρίτη 10 Απριλίου 2018

ΜΑΘΗΜΑ 28 
ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΑΦΑΙΡΕΤΕΟ ΜΙΚΡΟ ΑΡΙΘΜΟ (1)

Με την πρόσθεση καλά τα πήγαμε. Τι κάνουμε όμως με την αφαίρεση; Για να καταλάβουμε καλύτερα την αφαίρεση την πλαισιώσαμε με διάφορες δραστηριότητες και μπορώ να πω ότι τα καταφέραμε μια χαρά. 
Όπως στην πρόσθεση έτσι κι εδώ έκανε την εμφάνισή της η Ρούλα Αφαιρούλα. Η Ρούλα Αφαιρούλα κρατά ένα καλάθι για να βγάζει από αυτό αυτά που μαζεύει.
Η Ρούλα Αφαιρούλα ήθελε να φτιάξει μία μηλόπιτα. Πήγε λοιπόν με το καλάθι της στη μηλιά που ήταν φορτωμένη μήλα.
Μετρήσαμε τα μήλα στη μηλιά και τα γράψαμε στον πίνακα. Έπειτα είπαμε ότι η Ρούλα έκοψε τα 5 μήλα και τα έβαλε στο καλάθι της. Πόσα μήλα έμειναν στη μηλιά;

Γράψαμε την υπόλοιπη πράξη στον πίνακα βλέποντας πρώτη φορά το σημάδι της αφαίρεσης. Είπαμε πώς το διαβάζουμε και τονίσαμε ότι στην αφαίρεση βάζουμε πάντα πρώτο τον μεγαλύτερο αριθμό κι όχι όποιον θέλουμε όπως στην πρόσθεση. Την δραστηριότητα με τα μήλα την κάναμε κάμποσες φορές και την έγραφαν τα παιδιά στον πίνακα. 
Σειρά είχαν τα αυγά. Η Ρούλα Αφαιρούλα ήθελε κι αυγά για να φτιάξει τη μηλόπιτα. Κάθε παιδί πήρε μία τετραγωνισμένη καρτέλα με 10 κουτάκια και μία πλαστελίνη.
Ακολουθώντας την ιστορία φτιάχναμε αυγά. Η Ρούλα μάζεψε από το κοτέτσι 7 αυγά (τα παιδιά έφτιαχναν με την πλαστελίνη 7 αυγά). Στο δρόμο όμως της έπεσαν τα 3 κι έσπασαν (τα παιδιά πατούσαν με τα χέρια τους 3 μπάλες και τις ζουλούσαν). Πόσα αυγά έμειναν στο καλάθι της Ρούλας;


Κάθε φορά τα παιδιά έλεγαν την πράξη της αφαίρεσης που έκαναν. Την πρώτη φορά είπα εγώ πόσα αυγά μάζεψε η Ρούλα. Τις επόμενες φορές τα παιδιά διάλεγαν μία κάρτα (τις βρήκα από μία ξένη συνάδελφο τη Stephany Dillon) κι έφτιαχναν μόνα τους τα αυγά και πόσα έσπαγαν.
Τη δραστηριότητα αυτή την κάναμε αρκετές φορές μέχρι να καταλάβουμε ότι στην αφαίρεση εκείνα που μας μένουν είναι πάντα λιγότερα. 
Αφήσαμε τη Ρούλα να φτιάξει την πίτα της και προχωρήσαμε στην επόμενη δραστηριότητα. Κάθε παιδί πήρε μία κάρτα με αριθμημένα τετράγωνα. Είχαμε και 2 ζάρια, ένα κόκκινο με μεγάλους αριθμούς κι ένα πράσινο με μικρούς αριθμούς.


 Ρίχναμε πρώτα το κόκκινο κι έπειτα το πράσινο γράφαμε την αφαίρεση και βρίσκαμε πόσο κάνει. 
 Σε αυτή τη δραστηριότητα δουλέψαμε τόσο την οριζόντια όσο και την κάθετη αφαίρεση καθώς και τους τρόπους που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να βρούμε το αποτέλεσμα (δαχτυλάκια, αριθμογραμμή, χεράκια στο χαρτί κ.α.)

Όπως είδατε δεν εστιάσαμε μόνο στην αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο αλλά στην αφαίρεση γενικότερα κι έτσι είμαστε έτοιμοι και για το παρακάτω μάθημα. 
Πριν πάμε για παιχνίδι πάμε να δούμε ένα βιντεάκι για την αφαίρεση από την εκπαιδευτική τηλεόραση
ή από την Περσίδου Φρόσω.
Αφαίρεση με μέλισσες from persidou on Vimeo.
Πάμε να παίξουμε τώρα πολλά παιχνίδια. Μερικά θα τα αναρτήσω εδώ αλλά πολλά ακόμα θα βρεις στις ετικέτες δίπλα με όνομα Παιχνίδια αφαίρεσης μέχρι το 10. Ας παίξουμε πρώτα με τη σελίδα jele.gr. Βοήθησε την Παρατηρητική να αγοράσει τα πράγματα που χρειάζεται.
Βρες πόσα τούβλα έριξαν τα παιδιά.
Κάνουμε εξάσκηση στην κάθετη αφαίρεση βρίσκοντας πόσα φρούτα έμειναν στον πάγκο.
Πόσα πηδήματα έχει να κάνει ακόμα το λαγουδάκι για να πιάσει το μπαλάκι;
Βοήθησε τον κάστορα να φτιάξει το μπαλόνι του Άτακτου βρίσκοντας τη σωστή αφαίρεση.
Πόσα πράγματα έριξε ο αέρας στην παραλία; 
Πόσα μπαλόνια φούσκωσαν τα παιδιά;
Τώρα παίζουμε με την Πολύχρωμη τάξη.
Για περισσότερα παιχνίδια πήγαινε δίπλα στις ετικέτες Παιχνίδια αφαίρεσης μέχρι το 10.
Καλή Διασκέδαση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου