Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

ΕΝΟΤΗΤΑ 3

ΜΑΘΗΜΑ 4

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ 

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις ιστορίες που μας λένε οι εικόνες και την μετατροπή του κειμένου σε διάλογο. Με την βοήθεια του διαδικτύου εμπλουτίσαμε το μάθημά μας με περισσότερες εικόνες και πληροφορίες.
Ξεκινήσαμε με τους ανθρώπους των σπηλαίων και τις σπηλαιογραφίες. Ρώτησα τα παιδιά πού έγραφαν οι άνθρωποι των σπηλαίων αφού δεν υπήρχε χαρτί κι εύστοχα παρατήρησαν στους βράχους. Μάλιστα βρήκαμε και με τι θα μπορούσαν να γράφουν αφού δεν υπήρχαν μολύβια. Κάποια απάντησαν με σκάλισμα ενώ άλλα με χώμα και κόκκινη μπογιά. Είδαμε στην τάξη το παρακάτω βίντεο και παρατηρήσαμε καλύτερα τι ήθελε να μας πει η εικόνα του κειμένου μας. 


 Έτσι, βγάλαν μόνα τους το συμπέρασμα ότι είναι μια ιστορία κυνηγιού. Προχωρήσαμε στην Αίγυπτο και τους έκανε εντύπωση το παρακάτω βίντεο αφού είδαν πολλά ιερογλυφικά. 

Είδαμε ότι μπορεί κάθε λαός να γράφει σε μια δική του, ξεχωριστή διάλεκτο αλλά από τις εικόνες και χωρίς να γνωρίζουμε τη διάλεκτο αυτή μπορούμε να καταλάβουμε τι θέλουν να μας πουν. Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε και πώς φτιάχνεται ο πάπυρος. Αυτό δεν προλάβαμε να το δούμε στην τάξη αλλά μπορείς να το δεις εδώ αν θέλεις.


 Και περάσαμε στην Ελλάδα με την πλούσια ιστορία της. Είδαμε αγγειογραφίες και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε σε ποιο γεγονός απευθύνονταν οι εικόνες. 

Είδαμε ότι οι εικόνες σε κάθε αγγείο ήταν ανάλογα με τη χρήση του. Σε αγγεία, για παράδειγμα, που μετέφεραν έλαια σε αθλητές ζωγράφιζαν πάνω του αθλητές, ενώ αυτά που αποθήκευαν οι γυναίκες τα αρώματά τους ήταν στολισμένα με εικόνες γυναικών και είχαν πιο πλούσια χρώματα. 
Εδώ μπορούμε να δούμε και τοιχογραφίες από το ανάκτορο της Κνωσού.

Συνεχίσαμε με τις αγιογραφίες και τις ιστορίες που μας λένε ακόμα κι αν δεν υπάρχουν λόγια. Με τα παιδιά προσπαθήσαμε να εξιστορήσουμε μερικές βλέποντάς τις από το παρακάτω βίντεο.

Και τέλος, εκεί που κέρδισα την αμέριστη προσοχή τους ήταν τα κόμικς και ο τρόπος που φτιάχνονται. Δεν χρησιμοποίησα λόγια, μόνο το παρακάτω βίντεο με το οποίο κατάλαβαν ακριβώς πώς δημιουργούνται οι αγαπημένες τους ιστορίες.
Κι επειδή μας άρεσε πολύ ανεβάζω κι αυτό για να δούμε πώς μπορούμε κι εμείς να φτιάξουμε ένα κινούμενο σχέδιο.


Μετά από τόσες πληροφορίες και βίντεο, που μας βοήθησαν στη συνέχεια, μάθαμε πώς να μετατρέπουμε ένα κείμενο σε διάλογο. Η διδασκαλία έγινε εύκολα κι αβίαστα με την παρακάτω παρουσίαση προσθέτοντας την συμμετοχή των παιδιών.
Έπειτα από όλα αυτά τα παιδιά με μεγάλη ευκολία συμπλήρωσαν τον διάλογο ανάμεσα στον εξωγήινο και τον αστροναύτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου