Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024

ΜΑΘΗΜΑ 15

ΜΕΤΡΩ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Σήμερα μάθαμε πώς βρίσκουμε την περίμετρο των σχημάτων ή όπως λέγαμε συνέχεια στην τάξη: το γύρω- γύρω. Σε αυτό το μάθημα μας βοήθησε ο πατέρας μου!!!!
Όχι, δεν τον έφερα στην τάξη. Είπα στα παιδιά ότι ο πατέρας μου έχει ένα πρόβλημα και ζήτησε από τα παιδιά να τον βοηθήσουν. Ο πατέρας μου, λοιπόν, έχει 4 χωράφια. Το ένα χωράφι έχει ελιές, το άλλο χωράφι έχει λεμονιές, το άλλο πορτοκαλιές και το τελευταίο είναι αμπέλι. Κάθε μέρα ο πατέρας μου μαζεύει τους καρπούς, τους βάζει στα τσουβάλια αλλά μέχρι να τα κάνει όλα αυτά νυχτώνει. Αφήνει τους καρπούς στο χωράφι για να τους πάρει την επόμενη μέρα. Αλλά συμφορά!!!!! Κάποιος έχει πάρει τους καρπούς. Τι μπορεί να κάνει ο πατέρας μου για να προστατέψει τα χωράφια του;
Τα παιδιά μου είπαν ότι έπρεπε να βάλει γύρω- γύρω έναν φράκτη για να τα φράξει.  Τα ρώτησα έπειτα πού θα ξέρει ο πατέρας μου πόσα μέτρα φράκτη να πάρει; Μου απάντησαν ότι έπρεπε να μετρήσει τα χωράφια του γύρω- γύρω.
Με αυτό αφορμή χώρισα τα παιδιά σε 4 ομάδες και σε κάθε ομάδα έδωσα ένα σχήμα ίδιο με εκείνο που είχε το κάθε χωράφι του πατέρα μου. Τους έδωσα επίσης και καρτελίτσες και είπαμε ότι κάθε καρτελίτσα αντιστοιχεί σε 1 μέτρο. Θα έπρεπε να μου πουν τα παιδιά πόσα μέτρα να αγοράσει ο πατέρας μου για κάθε χωράφι. Δουλέψαμε ομαδικά και βάλαμε τα καρτελάκια γύρω- γύρω.



 Όταν τελειώσαμε μετρήσαμε πόσα καρτελάκια βάλαμε και πόσα μέτρα έπρεπε να αγοράσει ο πατέρας μου.



Κι αφού βοηθήσαμε τον πατέρα μου ήρθε η ώρα να βοηθήσουμε και τη δασκάλα μας! Ζήτησα κι εγώ από τα παιδιά να μου βρουν το γύρω- γύρω κάποιον σχημάτων αλλά εγώ δεν είχα καρτελάκια για να το μετρήσουμε. Τα ρώτησα λοιπόν, πώς αλλιώς μπορούμε να τα μετρήσουμε. Τα παιδιά εύστοχα μου απάντησαν ότι έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε τον χάρακά μας. Έδωσα λοιπόν διάφορα σχηματάκια σε κάθε παιδί

κι εκείνα με τον χάρακά τους μετρούσαν την κάθε πλευρά, τη σημείωναν πάνω κι έπειτα τα πρόσθεταν όλα μαζί. Στη συνέχεια κάναμε εξάσκηση στον διαδραστικό με κάρτες όπως η παρακάτω
αλλά και με ένα παιχνιδάκι.
πηγή: wordwall.net

Στο τέλος συμπληρώσαμε και τα "Τσεπάκια" μας!


Ώρα για παιχνίδι! 
Προσπάθησε να βρεις αυτές τις περιμέτρους.
πηγή: ixl.com
Αποκάλυψε την εικόνα βρίσκοντας την περίμετρο των σχημάτων.
πηγή: funbrain.com
Μπορείς να βρεις κι αυτά;
πηγή: sheppardsoftware.com
Βρες ποιο σχήμα έχει την περίμετρο που σου ζητούν.
πηγή: http://toytheater.com
Ταίριαξε κάθε σχήμα με την περίμετρό του.
πηγή: learningapps.org
Ποια είναι η περίμετρος κάθε σχήματος;
πηγή: wordwall.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου