ΕΝΟΤΗΤΑ 6
ΜΑΘΗΜΑ 2
ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ- ΔΙΑΛΥΤΙΚΑ
Για να τους κινήσω το ενδιαφέρον διάβασα το μικρό κειμενάκι χωρίς να αναφέρω ότι κάποιες λέξεις ήταν λάθος. Ζήτησα όμως αν κάποια λέξη δεν ακουστεί καλά να την κυκλώσουμε. Και φυσικά καταλάβαμε αμέσως ότι η χώρα των νεραιδών και τα γαιδουράκια δεν έβγαζαν νόημα. Τα παιδιά με διόρθωσαν αμέσως. Εγώ όμως επέμενα ότι τα διαβάζω σωστά κι εκείνα, όπως καλά θυμούνταν από πέρσι, μου είπαν ότι έλειπαν τα διαλυτικά.
Θέλοντας να συνεχίσω αυτήν την "ανάποδη" διδασκαλία τους είπα πως δεν ξέρω τι είναι τα διαλυτικά και θα έπρεπε να μου τα εξηγήσουν. Κι όντως μου τα εξήγησαν. Και τότε, ξαφνικά θυμήθηκα πως το παραμύθι για τον τόνο των δίψηφων φωνηέντων έχει και συνέχεια, μόνο που τώρα βάλαμε σε αυτό και τους συνδυασμούς αυ κι ευ.
Στη συνέχεια διορθώσαμε τις λεξούλες στο κείμενό μας και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για να δούμε περισσότερα παραδείγματα.
Διαβάσαμε τι μας έλεγε η Βάγια, εξηγήσαμε ότι όταν όλα τα γράμματα είναι κεφαλαία πάντα βάζουμε διαλυτικά, αγού ο τόνος δεν υπάρχει κι έπειτα, κάναμε τη θεωρία πράξη. Αρχικά δουλέψαμε με τη διαφάνειά μας στο διαδραστικό για να το καταλάβουμε όλοι
κι έπειτα κάναμε μία διασκεδαστική δραστηριότητα! Φτιάξαμε διαλυτικά με τον διακορευτή, τόνους με το ψαλίδι και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πότε τα ι και υ ήταν θυμωμένα για να τους βάλουμε τα διαλυτικά τους και πότε τα ζευγάρια τους ήθελαν τους τόνους τους.
Κολλήσαμε τους τόνους και τα διαλυτικά στη θέση τους αντί να τα γράφουμε.
Για να θυμηθείς ξανά τα διαλυτικά μπορείς να τα διαβάσεις και από το παιχνίδι παρακάτω.
Πηγή: wordwall.net |
Πηγή: jele.gr |
πηγή: inschool.gr |
Διάβασε τη λέξη και πάτα Σωστό ή Λάθος.
Πηγή: learningapps.org |
Πηγή: learningapps.org |
Και για το τέλος μπορείς να συμπληρώσεις το διαδραστικό φύλλο εργασίας σου.
Αν θέλεις να παίξεις περισσότερα παιχνίδια που παίξαμε και πέρσι πάτα εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου