Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2015

ΕΝΟΤΗΤΑ 7

ΜΑΘΗΜΑ 1

ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ- ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΙΞΗΣ

Ξαφνικά από ένα κόμμα και μια τελεία, άντε και κανένα ερωτηματικό που συνάντησαν τα παιδιά στην Α' τάξη πρέπει να μάθουν τώρα ένα κατεβατό σημεία στίξης. Δικαίως λένε ότι οι μαθητές είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες!!!!
Για να μάθουμε βέβαια να τα χρησιμοποιούμε πρέπει να ξέρουμε και πώς τα λένε αλλά και τι δουλειά κάνουν. Αφιερώσαμε λοιπόν δύο μέρες σε αυτό το μάθημα. Την πρώτη μέρα ασχοληθήκαμε με την ονομασία τους και τη δεύτερη με τη χρήση τους.
Διαβάσαμε ξανά το παραμύθι με τον γίγαντα. Αυτή τη φορά όμως τους το διάβασα μονορούφι, χωρίς να σταματώ σε τελείες και να χρωματίζω τη φωνή μου. Τα παιδιά φυσικά γέλασαν κι όταν τα ρώτησα τι τους φαίνεται παράξενο μου είπαν ότι δεν σταμάτησα πουθενά. Έτσι μάθαμε ότι τα σημαδάκια αυτά τα χρειαζόμαστε για να μας δείξουν πώς να διαβάσουμε μια πρόταση, πού να σταματάμε και πού να παίρνουμε ανάσα. Διαβάσαμε ξανά το κείμενο και αυτή τη φορά βάψαμε με ξυλομπογιά όλα τα σημαδάκια που συναντούσαμε στο δρόμο μας. Έπειτα τα απομονώσαμε και τα γράψαμε στον πίνακα. Κολλήσαμε και αντίστοιχες καρτελίτσες. Κάποια ήταν γνώριμα, κάποια τα βλέπαμε πρώτη φορά. Αφού είπαμε τα ονόματά τους προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πού τα βάζουμε. Μας βοήθησε και η παρακάτω παρουσίαση που είδαμε στην τάξη, όπου παρουσιάζει τα σημεία στίξης με ποιηματάκια.

Έπειτα πήραμε κόλλα και ψαλίδι. Είχα ετοιμάσει σε ένα κάνσον προτασούλες, σαν αινίγματα, όπου μιλούν τα σημεία στίξης και καρτελίτσες με αυτά. 











 










Τα παιδιά έπρεπε να βρουν ποιο σημείο στίξης μιλά, να γράψουν το όνομά του και να το κολλήσουν δίπλα.


Αφού εμπεδώσαμε τα ονόματα γίναμε εμείς τα σημεία στίξης και μπήκαμε στη θέση μας. Έγραψα προτάσεις στον πίνακα και κάθε παιδί πήρε μια καρτελίτσα με ένα σημείο στίξης. Διαβάζαμε την πρόταση και αποφασίζαμε τι λείπει. Έτσι σηκωνόταν το παιδί με την αντίστοιχη καρτέλα κι έμπαινε στη θέση του.

 Αφού κάναμε αρκετή εξάσκηση μπήκαμε στις ασκήσεις. Αλλά μια επανάληψη δεν βλάπτει ποτέ. Έτοιμοι για πολλά παιχνίδια;
Παίξε ένα παιχνίδι από Την τάξη και βρες το όνομα των σημείων στίξης αλλά και ποιες προτάσεις είναι σωστά γραμμένες.
https://e3c40f27797f54b7a02450f68c0aab330b0f027f.googledrive.com/host/0B4QQBiei2scJenN6UHo5bDZQVEk/index.html
Κάνε επανάληψη στις μέρες της εβδομάδας και παίξε με την τελεία και το ερωτηματικό.
http://www.jele.gr/activity/b/language/glossaB014.swf
Βοήθησε τον κάστορα να τακτοποιήσει την αποθήκη του βάζοντας κόμμα εκεί που πρέπει και κάνοντας επανάληψη στην αλφαβητική σειρά.
http://www.jele.gr/activity/b/language/glossaB041.swf
Εδώ βάλε παύλα για να φτιάξεις τον διάλογο και κόμμα εκεί που πρέπει.
http://www.jele.gr/activity/b/language/glossaB046.swf

 Πάτα την τελεία για να γίνει ερωτηματικό όπου χρειάζεται και το μικρό κεφαλαίο.

http://inschool.gr/G3/LANG/EROTIMATIKO-KEFALEO-PRAC-G3-LANG-HPclickon-1309040040-tzortzisk/index.html
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου