ΜΑΘΗΜΑ 23
ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ: ΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ 100
Σε αυτό το μάθημα δουλέψαμε το πάτημα στη δεκάδα τόσο συμπληρώνοντας το 100 όσο κατεβαίνοντας κι από το 100. Δεν μείναμε όμως μόνο σε αυτό. Μάθαμε το συμπλήρωμα και σε όλους τους άλλους αριθμούς.
Ξεκινήσαμε το μάθημά μας κάνοντας πρώτα επανάληψη στα ζευγαράκια του 10 και του 100 με το παρακάτω παιχνίδι.
Στη συνέχεια έφερα στην τάξη το λαγουδάκι μου που ήταν τυφλό κι έπρεπε να του λέω πόσα πηδηματάκια πρέπει να κάνει για να φτάσει το φαγητό του! Μόνο που τώρα είχε κι ένα ατύχημα κι έσπασε και το πόδι του. Έτσι μπορούσε να κάνει μόνο 2 ή 3 πηδήματα, ένα μεγάλο κι ένα μικρό ή ένα μεγάλο και 2 μικρά. Εμείς έπρεπε να οδηγήσουμε τον λαγό μας στο καρότο του λέγοντάς του πόσα πηδηματάκια να κάνει για να μην κουράσει το πόδι του ή χτυπήσει και κάπου αλλού! Δουλέψαμε με την παρουσίασή μας.
Ξεκινήσαμε το μάθημά μας κάνοντας πρώτα επανάληψη στα ζευγαράκια του 10 και του 100 με το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: topmarks.co.uk |
Πήραμε την αριθμογραμμή μας, βάλαμε το λαγό μας και το καρότο του στη θέση τους και κάναμε τους υπολογισμούς μας. Με τη βοήθεια των διαφανειών
οδηγήσαμε το λαγό μας στο καρότο του πατώντας πρώτα στην κοντινότερη δεκάδα και μετά στο 100.Έτσι, μαθαίνουμε ότι όταν μας δίνουν έναν αριθμό και ζητούν να συμπληρώσουμε το 100 δουλεύουμε με το εξής σχεδιάγραμμα:
Βρίσκουμε πρώτα την κοντινότερη δεκάδα για να πατήσουμε πάνω της, μετράμε πόσα θέλουμε για να πατήσουμε πάνω στη δεκάδα αυτή κι έπειτα το υπόλοιπο για να πατήσουμε το 100. Προσθέτουμε τα πηδηματάκια μας και βρίσκουμε τον αριθμό 68. Άρα από το 32 θέλω ακόμα 68 για να φτάσω το 100.
Το ίδιο χρησιμοποιήσαμε και για το κατέβασμα από το 100.
Βρίσκουμε την κοντινότερη δεκάδα για να πατήσουμε και λογαριάζουμε τα πηδηματάκια μας. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε για να ανεβούμε ή να κατεβούμε σε οποιοδήποτε αριθμό κι όχι μόνο στο 100. Είδαμε και πολλά παραδείγματα με περισσότερους αριθμούς, όπως φαίνεται από την παρουσίαση.
Έτοιμοι για παιχνίδια;
Συμπλήρωσε πρώτα το 100 στα παρακάτω παιχνίδια.
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
πηγή: topmarks.co.uk |
πηγή: mathplayground.com |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου