Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2015

ΤΙ ΘΑ ΦΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ, ΜΑΜΑ;

ΤΑ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ

Σήμερα μιλήσαμε για τα θρεπτικά συστατικά των τροφών και τα καλά που προσφέρουν στον οργανισμό μας.
Τα φαγητά έχουν κάποιες θρεπτικές ουσίες που βοηθούν πολύ τον οργανισμό μας. Αυτές είναι οι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες, τα λιπαρά, οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία και φυσικά το νερό.
πηγή http://www.personaltrainer.gr
 Οι υδατάνθρακες μας προσφέρουν  ενέργεια, γρήγορη σκέψη και καθαρό μυαλό. Τους βρίσκουμε στα δημητριακά, στο μέλι, στις πατάτες, στο ρύζι, τα όσπρια, στα ζυμαρικά και στα γλυκά! Είναι το βασικό καύσιμο που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να λειτουργήσει. Έχουν χαμηλά λιπαρά και πολλές φυτικές ίνες. Υδατάνθρακες είναι και η επεξεργασμένη ζάχαρη που θα πρέπει να την καταναλώνουμε με μέτρο.
πηγή http://forum.bodybuilding.gr
 Οι πρωτεΐνες είναι  θρεπτικές ουσίες  που χτίζουν και δυναμώνουν το σώμα μας. Υπάρχουν άφθονες στο κρέας,  στο ψάρι, στα όσπρια, στα γαλακτοκομικά και στα αυγά. Χτίζουν κι επισκευάζουν τους ιστούς μας. Το δέρμα, τα μαλλιά, τα νύχια, η καρδιά, οι πνεύμονες και όλοι οι μύες μας είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό φτιαγμένοι από πρωτεΐνες.
πηγή www.healthyliving.g
 Τα λιπαρά βρίσκονται στο λάδι, στα αλλαντικά, τα τυριά, το βούτυρο, το χοιρινό κρέας και στους ξηρούς καρπούς. Μας κρατάνε ζεστούς, αλλά προσέξτε! Υπάρχουν καλά και κακά λιπαρά. Από τα πιο καλά λιπαρά είναι το ελαιόλαδο που βοηθάει την καρδιά μας. Καλά λιπαρά έχουν και τα αμύγδαλα, οι ελιές, τα καρύδια και τα φιστίκια. Τα κακά λιπαρά υπάρχουν στις άσπρες σάλτσες, στα παχιά κρέατα και στα τηγανητά φαγητά, να τα αποφεύγετε παιδιά γιατί θα έχετε προβλήματα όταν μεγαλώσετε! Είναι η δεύτερη πηγή ενέργειας του οργανισμού. Βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου μας, προστατεύουν τα όργανά μας και προσφέρουν θερμομόνωση.
πηγή http://www.healthykids.gr
 Τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία υπάρχουν στα οστρακοειδή, στις φακές, το συκώτι, στα ψάρια, τα γαλακτοκομικά και στο κόκκινο κρέας. Είναι τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένη η φύση και ο άνθρωπος. Απαραίτητα για τον οργανισμό είναι το ασβέστιο, το κάλιο, ο σίδηρος, το ιώδιο κ.α. το ασβέστιο είναι το κύριο συστατικό των οστών και των δοντιών. Ο σίδηρος βοηθά στη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης που είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά οξυγόνου στα όργανα και στους μύες.
πηγή http://www.princessdiary.gr
 Βασικό επίσης είναι το νερό. Πάνω από το 50% του βάρους του ανθρώπινου σώματος είναι νερό. Χωρίς νερό ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει ούτε λίγες μέρες. Κάθε λειτουργία στο σώμα μας εξαρτάται από αυτό, αφού καθαρίζει τα όργανα από τις τοξίνες και μεταφέρει τις θρεπτικές ουσίες στα κύτταρα. Για αυτό το λόγο 8 ποτήρια νερό καθημερινά είναι απαραίτητα. Νερό υπάρχει και μέσα στα φρούτα ή ακόμα και τα ροφήματα και τις πορτοκαλάδες.
πηγή www.sofiasgifts.g
 Τελευταίες και καλύτερες οι βιταμίνες που τις βρίσκεις σε όλες τις τροφές σε μικρές ή μεγάλες ποσότητες. Η καθεμία κάνει κι ένα διαφορετικό δώρο  στον οργανισμό μας. Μας ομορφαίνουν και μας δίνουν υγεία. Μας δυναμώνουν, μας στηρίζουν και μας προστατεύουν από πολλές ασθένειας.! Αν δεν παίρνουμε βιταμίνες θα μας πέσουν τα μαλλιά, θα χαλάσουν τα δόντια μας , δε θα έχουμε ωραίο δέρμα και θα αρρωστήσουμε.

Δεν παράγονται από τον ανθρώπινο οργανισμό, γι’ αυτό τις βιταμίνες τις παίρνουμε μόνο από τις τροφές. Πρέπει λοιπόν να τρώτε φρούτα και λαχανικά και να πίνετε γάλα!  Μην ξεχνάτε να τρώτε λίγο απ’ όλα για να προσφέρετε στο σώμα σας ότι χρειάζεται!
Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να δεις ποια θρεπτικά συστατικά βοηθούν έναν μαθητή να είναι καλύτερος στα μαθήματα και στα αθλήματα.

 Αφού μάθαμε για όλα τα καλά που μας προσφέρουν οι βιταμίνες και θέλοντας να δώσουμε εκεί περισσότερη βαρύτητα, διαλέξαμε την αγαπημένη μας και φτιάξαμε γι' αυτήν ένα ποιηματάκι.

Για πρώτη προσπάθεια να φτιάξουμε το δικό μας ποιηματάκι είναι πολύ καλό. Δεν συμφωνείτε; 

Πηγές κειμένου:  http://www.agogiygeias.gr
                          http://www.healthykids.gr
                          http://www.slideshare.net/xristoi/ss-41117614

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου