ΜΑΘΗΜΑ 18
ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ
Ακολουθώντας το παράδειγμα του βιβλίου, για να μάθουμε την ατελή διαίρεση, μοιράσαμε κάρτες. Για να παίξουμε ντόμινο έπρεπε να μοιράσουμε κάρτες. Κάθε παιδί έπρεπε να έχει τον ίδιο αριθμό καρτών. Φρόντιζα να δίνω μεγαλύτερο αριθμό καρτών και ζητούσα κάθε φορά από ένα παιδί να μοιράσει εξίσου τις κάρτες στα υπόλοιπα.
Τελειώνοντας βλέπαμε ότι κάποιες περισσεύουν και δεν μπορούσαμε να τις μοιράσουμε γιατί έτσι δεν θα είχαν όλα τα παιδιά τον ίδιο αριθμό καρτών. Μεταφέροντας το παιχνίδι από την πράξη στη θεωρία είπαμε ότι αν ο αριθμός που μοιράζουμε δεν υπάρχει στην προπαίδεια του αριθμού που μας ζητούν τότε ψάχνουμε κάποιον που να είναι όσο περισσότερο γίνεται κοντά του (αλλά όχι μεγαλύτερος), τον βάζουμε στο μυαλό μας και κάνουμε τη διαίρεση. Έπειτα σκεφτόμαστε πόσα μας περισσεύουν από τον αριθμό που ήδη έχουμε. Ακούγονται μπερδεμένα; Πάμε να παίξουμε για να τα ξεμπερδέψουμε. Πρώτα να παίξουμε ένα παιχνίδι για να θυμηθούμε τις διαιρέσεις που χωράνε ακριβώς.
πηγή: http://www.mathfox.com
Και τώρα όπως το κάναμε στην τάξη! Κοίτα την εικόνα και συμπλήρωσε τους αριθμούς.
πηγή http://inschool.gr
Κοίτα την εικόνα και γράψε εσύ τη διαίρεση αλλά πόσα περισσεύουν.
πηγή http://inschool.gr
Πάτησε όπου βλέπεις διαιρέσεις που μας αφήνουν υπόλοιπο.
πηγή: inschool.gr
Τελειώνοντας βλέπαμε ότι κάποιες περισσεύουν και δεν μπορούσαμε να τις μοιράσουμε γιατί έτσι δεν θα είχαν όλα τα παιδιά τον ίδιο αριθμό καρτών. Μεταφέροντας το παιχνίδι από την πράξη στη θεωρία είπαμε ότι αν ο αριθμός που μοιράζουμε δεν υπάρχει στην προπαίδεια του αριθμού που μας ζητούν τότε ψάχνουμε κάποιον που να είναι όσο περισσότερο γίνεται κοντά του (αλλά όχι μεγαλύτερος), τον βάζουμε στο μυαλό μας και κάνουμε τη διαίρεση. Έπειτα σκεφτόμαστε πόσα μας περισσεύουν από τον αριθμό που ήδη έχουμε. Ακούγονται μπερδεμένα; Πάμε να παίξουμε για να τα ξεμπερδέψουμε. Πρώτα να παίξουμε ένα παιχνίδι για να θυμηθούμε τις διαιρέσεις που χωράνε ακριβώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου