Πριν μπούμε στο νέο μας μάθημα για να μάθουμε πώς συνεχίζεται η ιστορία μας, θα γνωρίσουμε τα γραμματικά του φαινόμενα για να τα επεξεργαστούμε και μέσα στο κείμενο. Ξεκινάμε με τον Παρατατικό και δίνουμε έμφαση όχι μόνο στο τι μας δείχνει αλλά και στην ορθογραφία του. Πριν ξεκινήσουμε θυμηθήκαμε τον Ενεστώτα και τι μας δείχνει κι έπειτα γνωρίσαμε τον Παρατατικό μέσα από την παρουσίασή μας.
Μάθαμε να φτιάχνουμε ρήματα από τον Ενεστώτα στον Παρατατικό και παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι
πηγή: wordwall.net
και στο φύλλο εργασίας μας μάθαμε να τα αλλάζουμε χωρίς να αλλάζουμε το πρόσωπο.
Μάθαμε να αναγνωρίζουμε τον χρόνο και παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι ρωτώντας "Πότε;"
πηγή: wordwall.net
και είδαμε πώς κλίνονται τα ρήματα της ενεργητικής και παθητικής φωνής στον Παρατατικό. Μεγάλη σημασία δώσαμε στην ορθογραφία που διατηρείται αλλά και σε εκείνη που αλλάζει. Για παάδειγμα μάθαμε ότι όλα τα ρήματα στον Παρατατικό γράφονται με έψιλον (ε) σε αντίθεση με τον Ενεστώτα.
Επίσης, είδαμε τα βοηθητικά ρήματα είμαι και έχω και κάναμε εξάσκηση στο φύλλο εργασίας μας. Δεν ξεχάσαμε να κλίνουμε ρήματα στον Ρούλη Ρηματούλη για περισσότερη εξάσκηση.
Στο τέλος συμπληρώσαμε τον "Εξυπνούλη" μας με τον νέο μας χρόνο!
Παρακάτω μπορείς να ακούσεις ένα τραγούδι για τον Ενεστώτα από την κυρία Σιντορέ
κι ένα για τον Παρατατικό.
Εδώ μπορείς να δεις και να θυμηθείς πώς κλίνουμε τα ρήματα στον Παρατατικό
ή να ακούσεις ένα ακόμα τραγούδι για αυτόν.
Τώρα, μπορείς να διαλέξεις όποιο παιχνίδι σου αρέσει και να παίξεις με τον Παρατατικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου