Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

ΜΑΘΗΜΑ 23

ΟΙ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Αυτό το μάθημα θα το κόψουμε σε κομμάτια γιατί θα δούμε τη σύγκριση των κλασμάτων και την κλασματική μονάδα ως μέρος ενός συνόλου. Για αρχή γνωρίσαμε την έννοια της κλασματικής μονάδας.Κλασματική μονάδα ορίσαμε το κλάσμα ή τα κλάσματα που στον αριθμητή τους έχουν το 1. Αυτό σημαίνει ότι από τα ίσα μοιρασμένα κομμάτια μας παίρνουμε πάντα το 1. 

Έτσι, αρχίσαμε το μάθημα με την αναγνώριση των κλασματικών μονάδων. 
Παρακάτω μπορείς να κάνεις εξάσκηση με παιχνίδια για τις κλασματικές μονάδες.
πηγή: jele.gr


πηγή παιχνιδιών: wordwall.net



πηγή παιχνιδιών: mathgames.com
.......................................................................................
Στο δεύτερο κομμάτι ασχοληθήκαμε με τη σύγκριση κλασμάτων σε πολύ απλό επίπεδο και περισσότερο βασιζόμενοι στην εικόνα. 
Χρησιμοποιώντας την παρακάτω εφαρμογή
πηγή: toytheater.com
χωρίζαμε και τις 2 πίτες στα ίδια κομμάτια και παίρναμε διαφορετικά στην κάθε μία. Έπειτα, βλέπαμε σε ποια πίτα έφαγα το περισσότερο. Μάθαμε έτσι ότι
Όταν έχουμε τον ίδιο παρονομαστή μεγαλυτερο είναι το κλάσμα με τον μεγαλύτερο αριθμητή.
Στη συνέχεια περάσαμε στη σύγκριση των κλασματικών μονάδων. Χρησιμοποιήσαμε την παρακάτω εφαρμογή
πηγή: abcya.com

και παίρναμε διάφορες κλασματικές μονάδες. Παρατηρούσαμε πότε η ράβδος ήταν μεγαλύτερη. Έτσι βγάλαμε το συμπέρασμα ότι
Στις κλασματικές μονάδες  μεγαλυτερο είναι το κλάσμα με τον μικρότερο παρονομαστή.
Κάναμε εξάσκηση στο τετράδιό μας στη σύγκριση αλλά και στη σειροθέτηση τέτοιων κλασμάτων. Παρακάτω μπορείς να παρακολουθήσεις ένα βίντεο για αυτά που έχουμε μάθει ως τώρα

κι εδώ να διαλέξεις ένα παιχνίδι για να κάνεις εξάσκηση.

πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: mathsisfun.com

πηγή: mathgames.com

....................................................................................
Στο τελευταίο κομμάτι του μαθήματος ασχοληθήκαμε με το να βρίσκουμε την κλασματική μονάδα ενός συνόλου. 
Για αρχή πήραμε σοκολάτες, μετρούσαμε τα κομμάτια τους και λέγαμε ότι θέλουμε να πάρουμε το 1/2. Τα παιδιά διαπίστωναν ότι όλη η σοκολάτα είχε περισσότερα από 2 κομμάτια. Έτσι είπαμε ότι πρέπει να τα μοιράσουμε εμείς. Ακούγοντας τη λέξη μοιράζω μας έρχεται στο μυαλό η διαίρεση. 
Κάναμε λοιπόν την αντίστοιχη διαίρεση για να βρούμε πόσα πλακάκια σοκολάτας αναλογούν σε κάθε κομμάτι. Κάναμε το ίδιο με πολλά παραδείγματα και πολλές σοκολάτες και κάθε φορά γράφαμε τη διαίρεση στο πινακάκι μας.

Από τις σοκολάτες περάσαμε στις καραμέλες. Κάναμε το ίδιο και με αυτές βρίσκοντας το 1/4 από τις 20 καραμέλες κ.ο.κ.
Έπειτα ήταν η σειρά των παιδιών να κάνουν εξάσκηση με το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: ictgames.com

Μετά από τις παραστάσεις περάσαμε και στους αριθμούς χωρίς σχήματα βρίσκοντας το 1/5 του 25 κ.ο.κ. Στο τέλος συμπληρώσαμε τον "Τσεπάκια" μας με όλα όσα μάθαμε σε αυτό το μάθημα.


Παρακάτω μπορείς να δεις ένα βίντεο με όλα όσα μάθαμε σε αυτό το μάθημα.


Και τώρα μπορείς να διαλέξεις ένα παιχνίδι για περισσότερη εξάσκηση. Κάποια είναι λίγο δύσκολα αλλά πιστεύω πως θα τα καταφέρεις!
πηγή: wordwall.net


πηγή παιχνιδιών: katsba.ueuo.com

πηγή: transum.org


πηγή παιχνιδιών: iknowit.com


πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: jele.gr

πηγή: mathsframe.co.uk
πηγή: wordwall.net


Αν θέλεις να παίξεις ακόμα περισσότερα παιχνίδια με κλάσματα πάτα το βελάκι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου