Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

ΜΑΘΗΜΑ 25 (2)
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 50 

Μας παίδεψαν αυτοί οι αριθμοί (η αλήθεια να λέγεται) αλλά τους καταφέραμε. Δώσαμε μεγάλη βαρύτητα κι αφιερώσαμε πολύ χρόνο σε αυτό το μάθημα για να καταλάβουν τα παιδιά τις αλλαγές στην δεκάδα και την αρίθμηση με πηδήματα έτσι ώστε να μας βγουν πιο εύκολα και οι υπόλοιποι αριθμοί. Για να μην ζοριστούμε σπάσαμε σε κομμάτια τους αριθμούς και τη διδασκαλία τους και προσπαθήσαμε να το κάνουμε όσο πιο διασκεδαστικό γίνεται. Μιας και είναι Φλεβάρης και κάναμε στη Γλώσσα το γράμμα Φ αλλά και στη Μελέτη τις εποχές και τους μήνες, δώσαμε στο μάθημά μας μια χειμωνιάτικη διάθεση.
Αρχικά μετρήσαμε 1-1 μέχρι το 50 με διάφορους τρόπους. Χτυπούσαμε παλαμάκια, χτυπούσαμε θρανίο και γόνατα εναλλάξ, χοροπηδήσαμε και βηματίσαμε στην τάξη, προσέχοντας να μην κάνουμε κάποιο λάθος γιατί ξεκινούσαμε από την αρχή. 
Έπειτα ξεκινήσαμε την παρακάτω παρουσίαση μέχρι το σημείο όπου τα παιδιά διαβάζουν τους αριθμούς που βλέπουν. (Το υλικό είναι από τη συνάδελφο που αναγράφεται στην παρουσίαση παραλλαγμένο, με όλο το σεβασμό, για τις ανάγκες της τάξης μας)


Έπειτα τα παιδιά, με την παρακάτω εφαρμογή πατούσαν τον αριθμό που τους ζητούσα για να χρωματιστεί. 
πηγή: topmarks.co.uk
Σειρά είχε εξάσκηση σε φύλλο εργασίας όπου έπρεπε να χρωματίσουν τους αριθμούς που τους έλεγα με συγκεκριμένο χρώμα για να αποκαλυφθεί μία μυστική εικόνα.
Στη συνέχεια τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα πήρε 6 κάρτες με χιονάνθρωπους.
Κάθε παιδί διάλεγε έναν χιονάνθρωπο και διάβαζε τον αριθμό που είχε πίσω η κάρτα του. Με αυτές τις κάρτες κάναμε εξάσκηση σε αριθμοσειρές και στους αριθμούς που είναι πριν και μετά.
Για περισσότερη εξάσκηση παίξαμε και το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: education.com
Για να μάθουμε τη σύγκριση μεγάλων αριθμών παίξαμε χιονοπόλεμο. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Με τη σειρά 1 παιδί από κάθε ομάδα διάλεγε έναν αριθμό από τη στοίβα καρτών κι όποιος είχε τον μεγαλύτερο έπαιρνε μια χιονόμπαλα. Νικήτρια ήταν η ομάδα που συμπλήρωσε όλες τις χιονόμπαλες στο ταμπλό της.

πηγή: Brittany Lynch
Επιστρέψαμε στις κάρτες με τους χιονάνθρωπους όπου κάθε παιδί διάλεγε 2 κάρτες, έγραφε τους αριθμούς στα κουτάκια κι έβαζε ανάμεσά τους το σωστό σύμβολο της ανισότητας. Φυσικά παίξαμε κι ένα παιχνιδάκι.
πηγή: mrnussbaum.com
Κι αφού μάθαμε καλά να ξεχωρίζουμε το μεγαλύτερο και το μικρότερο, γυρίσαμε στην παρουσίασή μας και βάζαμε τους αριθμούς που μας έδιναν οι χιονάνθρωποι στη σειρά στο φύλλο εργασίας μας. Στο τέλος παίξαμε και με την κάμπια.
πηγή: ictgames.com
Στο δεύτερο κομμάτι ασχοληθήκαμε με την αρίθμηση ανά 2, ανά 5 κι ανά 10. Για την αρίθμηση ανά 2 είπαμε ότι ένα λέμε- ένα δε λέμε. Για την αρίθμηση ανά 5 χρησιμοποιήσαμε το τραγουδάκι που λέμε στο κρυφτό και στην αρίθμηση ανά 10 κάναμε πολύ εξάσκηση με τα αερόστατα που έχουμε στην τάξη. Για να κάνουμε εξάσκηση και να έχουμε μία οπτική εικόνα στην αρίθμηση ανά 2 είδαμε τον παρακάτω πίνακα.
πηγή: harcourtschool.com
Για την αρίθμηση ανά 5 είδαμε τον παρακάτω πίνακα από την ίδια σελίδα.
Στο τρίτο κομμάτι ασχοληθήκαμε με την πρόσθεση ανά 10 και τον διαχωρισμό ανάμεσα στη δεκάδα και τη μονάδα. Δεν αναφέραμε ακόμα τις λέξεις μονάδες και δεκάδες για να εστιάσουμε περισσότερο στην πρόσθεση ανά 10. 
Για να το πετύχουμε αυτό έδωσα στα παιδιά όλα τα μακαρόνια που χρησιμοποιούσαμε στα ζευγαράκια κι αφού χωριστήκαμε σε ομάδες τους ζήτησα να τα μετρήσουν. Κάθε φορά που έφταναν σε έναν μεγάλο αριθμό φρόντιζα να τα μπερδεύω κι έτσι έπρεπε να ξεκινήσουν από την αρχή. Νομίζω ότι τα θύμωσα λιγάκι αλλά με συγχώρεσαν όταν τους έδειξα ότι για να μην μπερδεύονται θα ήταν καλύτερα να τα χωρίσουν σε δεκάδες και να τα μετράνε 10-10.
Αφού τελικά τα μετρήσαμε όλα γυρίσαμε στην παρουσίασή μας και βρήκαμε τους αριθμούς που μας έδειχναν οι χιονάνθρωποι. Φυσικά κάναμε εξάσκηση και στο φύλλο εργασίας μας αλλά και με το παρακάτω παιχνίδι.
πηγή: topmarks.co.uk
Για να θυμηθούμε όλους τους αριθμούς μέχρι το 50 πατάμε την εικόνα από την Ξεκούρδιστη τάξη, τους λέμε κι ελέγχουμε πατώντας τα κουτάκια.
Τώρα είμαστε έτοιμοι να παίξουμε κι από εδώ. Θα αναρτήσουμε μερικά παιχνίδια αλλά αν θέλεις να παίξεις περισσότερα πήγαινε από τις ετικέτες δεξιά και διάλεξε την ετικέτα που λέει Παιχνίδια με αριθμούς μέχρι το 50.
Πρώτα ας παίξουμε με τη σελίδα Στην τάξη. Πάτα την εικόνα και διάλεξε όποια δραστηριότητα σου αρέσει.
Σε αυτό το παιχνίδι διάλεξε τους αριθμούς μέχρι το 50, ένωσε τους αριθμούς με τη σειρά για να εμφανιστεί η εικόνα που κρύβεται. 
πηγή: abcya.com
Τα παρακάτω παιχνίδια είναι από τη σελίδα 
http://users.sch.gr/antafou. Στην πρώτη εικόνα ανεβαίνεις 2-2 ως το 50.
Εδώ κατεβαίνεις 2-2 από το 50.
Εδώ ανεβαίνεις 3-3 ως το 48.
Εδώ κατεβαίνεις 3-3 από το 48.
Κάνουμε το ίδιο αλλά 5-5. Πρώτα ανεβαίνουμε κι έπειτα κατεβαίνουμε.


Τα επόμενα παιχνίδια είναι από τη σελίδα inschool.gr. Μπορείς να διαβάσεις τους αριθμούς και να πατήσεις το συννεφάκι με το όνομά τους;


Βρες σε ποια μπίλια αντιστοιχεί κάθε αριθμός.
Βρες σε ποιον αριθμό είναι το κουνελάκι ή η μπίλια.


 Πάτα τη σωστή μπίλια για κάθε αριθμό.
Μέτρα ανά 10 και βρες ποιος αριθμός είναι.
Κάνε κι εδώ το ίδιο και βρες ποιος αριθμός κρύβεται στις μπίλιες.
Τώρα βρες ποια από όλες τις πράξεις είναι η σωστή.
Συνέχισε να κάνεις εξάσκηση με όποιο παιχνίδι σου αρέσει.




Τώρα φτιάξε εσύ τον αριθμό που δείχνουν οι μάρκες.

Βοήθησε το βατραχάκι να περάσει απέναντι πατώντας τα σωστά ξύλα.

Ταίριαξε τα σωστά.
Βρες ποια καρτέλα αντιστοιχεί στον αριθμό που βλέπεις.
Πολλά παιχνίδια και πιο διασκεδαστικά θα βρεις στις ετικέτες δίπλα που λέει Παιχνίδια με αριθμούς ως το 50.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου