ΕΝΟΤΗΤΑ 1
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
(2) ΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
Μετά τα ρήματα σειρά είχαν τα ουσιαστικά πριν μπούμε στο μάθημά μας. Γνωστά κια αυτά από πέρσι αλλά κάναμε μια καλή επανάληψη. Και φυσικά ξεκινήσαμε με παιχνίδι!
Αυτή τη φορά παίξεμα μια παραλλαγή του παιχνιδιού "Στο κεφάλι το'χω". Πριν ξεκινήσουμε βάλαμε τους κανόνες μας. Η πρώτη μας ερώτηση έπρεπε να είναι: "Είμαι πρόσωπο; Ζώο; Φυτό; Πράγμα; Τόπος;" , Ανάλογα την απάντηση που παίρναμε ρωτούσαμε: "Είμαι αρσενικό; Θηλυκό; Ουδέτερο;" και συνεχίζαμε με δικές μας ερωτήσεις.
Αυτή τη φορά παίξεμα μια παραλλαγή του παιχνιδιού "Στο κεφάλι το'χω". Πριν ξεκινήσουμε βάλαμε τους κανόνες μας. Η πρώτη μας ερώτηση έπρεπε να είναι: "Είμαι πρόσωπο; Ζώο; Φυτό; Πράγμα; Τόπος;" , Ανάλογα την απάντηση που παίρναμε ρωτούσαμε: "Είμαι αρσενικό; Θηλυκό; Ουδέτερο;" και συνεχίζαμε με δικές μας ερωτήσεις.
Βάλαμε το στεφανάκι στο κεφάλι μας και το παιχνίδι ξεκίνησε.
Σε κενές κάρτες έγραφα λέξεις- ουσιαστικά που χρησιμοποιούσαν τα παιδιά στις ερωτήσεις τους και τις άφηνα στο πάτωμα.
Όταν τελείωσαν όλα τα παιδιά πήραν από μία κάρτα και την τοποθέτησαν κι αυτή στην ομάδα που ανήκει λέγοντας το γένος της.
Είπαμε ότι όλες αυτές οι λέξεις λέγονται ουσιαστικά κι ακούσαμε την κυρία Σιντορέ και το τραγούδι της.
Αναρωτηθήκαμε αν τα ουσιαστικά αλλάζουν τις καταλήξεις τους κι αν ανήκουν στα κλιτά ή άκλιτα μέρη του λόγου. Βάλαμε και το βελανίδι στην κουκουβάγια μας για να το θυμόμαστε.
![]() |
πηγή: wordwall.net |
Αφού τα θυμηθήκαμε καλά θέλαμε να τα ξεχωρίσουμε από τα ρήματα. Έτσι ήρθε η Κούλα και η Τούλα.
Η Κουλά έχει το επίθετο Ουσιαστικούλα και της αρέσουνμόνο τα ουσιαστικά. Η Τούλα πάλι δεν θέλει ουσιαστικά.Κάθε παιδί πήρε κι από μία κάρτα με μια λέξη κι έπρεπε να αποφασίσουν αν θα τη βάλουν στην Κούλα ή στην Τούλα.
Όταν τελείωσαμε τις ανοίξαμε για να δούμε αν είχαμε κάνει κάποιο λάθος και μας θυμώσουν. Ευτυχώς βρήκαμε μόνο ένα. Κάθε φορά λέγαμε γιατί η λέξη είναι ουσιαστικό και τι μας δείχνει.
Στην Τούλα παρατηρήσαμε ότι όλες οι λέξεις ήταν ρήματα. Για αυτό της δώσαμε ένα δικό μας επίθετο: Ρηματούλα.
Για το τέλος αφήσαμε άλλο ένα παιχνίδι διάκρισης.
![]() |
πηγή: wordwall.net |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
πηγή: /inschool.gr |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: learningapps.org |
Τώρα προσπάθησε να βρεις τα ουσιαστικά ανάμεσα σε λέξεις ή σε κείμενα.
![]() |
πηγή: wordwall.net |
![]() |
πηγή: inschool.gr |
![]() |
πηγή: learningapps.org |
![]() |
πηγή: Ελληνικός πολιτισμός |
Πάμε να παίξουμε με τα γένη. Διάλεξε όποιο παιχνίδι θέλεις και βρες αν το ουσιαστικό σου είναι αρσενικό θηλυκό ή ουδέτερο.
![]() |
πηγή: e-didaskalia.blogspot.com |
![]() |
πηγή: users.sch.gr/evniki/ |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
πηγή: inschool.gr |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: learningapps.org |
Σειρά έχουν οι αριθμοί. Διάλεξε όποιο παιχνίδι σου αρέσει και παίξε με τον Ενικό και τον Πληθυντικό.
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
πηγή: learningapps.org |
Στα 2 παρακάτω παιχνίδια μπορείς να παίξεις και με τα γένη και τους αριθμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου