ΕΝΟΤΗΤΑ 1
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ
(1) ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ
Ξεκινήσαμε το νέο μας μάθημα με κάτι γνώριμο από πέρσι στα παιδιά, τα άρθρα. Θυμηθήκαμε τι είναι, πόσα γένη κι αριθμούς έχουν, πώς κλίνονται και ξεχωρίσαμε τα ομόηχα. Δώσαμε όμως περισσότερη σημασία φέτος στις πτώσεις, τι μας φανερώνουν, πώς τις ξεχωρίζουμε και πού τις έχουμε ξαναδεί!Έβαλα κάρτες από όλα τα άρθρα σκόρπια στο πάτωμα. Φρόντισα να έχω διαφορετικό χρώμα για κάθε γένος.
Χώρισα τα παιδιά σε 3 ομάδες όσες και τα χρώματα των άρθρων και ζήτησα από κάθε ομάδα να μαζέψουν τις κάρτες με συγκεκριμένο χρώμα.
Έπειτα ζήτησα να αναγνωρίσουν το γένος των άρθρων που είχαν μαζέψει. Παρατηρήσαμε ότι τα άρθρα αλλάζουν ανάλογα την πτώση. Αφού θυμηθήκαμε τις πτώσεις παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο
και βάλαμε κι εμείς τα σπιτάκια μας στο πάτωμα.
Στη συνέχεια ζήτησα από τα παιδιά να βάλουν τα άρθρα τους στα σωστά σπιτάκια απαντώντας στις ερωτήσεις των παιδιών. Έτσι σχηματίσαμε την κλίση τους.
Ξεχωρίσαμε τον ενικό από τον πληθυντικό και μιλήσαμε για τα ομόηχα άρθρα η-οι, τον- των και της- τις.
Ξεχωρίσαμε τον ενικό από τον πληθυντικό και μιλήσαμε για τα ομόηχα άρθρα η-οι, τον- των και της- τις.
Αφού είδαμε ότι τα άρθρα αλλάζουν μορφή και κλίνονται βάλαμε το βελανίδι μας κάτω από την κουκουβάγια με τα κλιτά μέρη του λόγου
Πρώτα παίξαμε ξεχωρίζοντας τα ομόηχα η-οι.
και δεν ξεχάσαμε τις πτώσεις που μας δυσκόλεψαν περισσότερο.
![]() |
πηγή: wordwall.net |
Πάμε να παίξουμε και να κάνουμε κι άλλη εξάσκηση.
Διάλεξε όποιο παιχνίδι θέλεις και παίξε με τα άρθρα η- οι. Να θυμάσαι: η- για τη μία οι- για τους πολλούς και τις πολλές.
τον- για τον ένα και των- για τους πολλούς.
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
πηγή: e-didaskalia.blogspot.com |
![]() |
πηγή:jele.gr |
![]() |
πηγή: learningapps.org |
της- για τη μία και τις- για τις πολλές.
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
πηγή: learningapps.org |
![]() |
πηγή: jele.gr |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
πηγή; inschool.gr |
![]() |
πηγή: learningapps.org |
![]() |
πηγή: Στην τάξη |
![]() |
πηγή: e-didaskalia.blogspot.com |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου