ΜΑΘΗΜΑ 2
ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΔΙΨΗΦΙΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΨΗΦΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
Μιας και θυμόμασταν πολύ καλά από πέρσι την πρόσθεση διψήφιων με κρατούμενο και χωρίς το προχωρήσαμε ένα βηματάκι παρακάτω. Δώσαμε έμφαση στους νοερούς υπολογισμούς και στην πρόσθεση διψήφιων με υπέρβαση εκατοντάδας στο αποτέλεσμα.
Ξεκινήσαμε με την παρουσίασή μας για να θυμηθούμε ξανά την πρόσθεση με κρατούμενο αλλά και τι κάνουμε όταν στις δεκάδες κρύβεται μια εκατοντάδα.
Ξεκινήσαμε με την παρουσίασή μας για να θυμηθούμε ξανά την πρόσθεση με κρατούμενο αλλά και τι κάνουμε όταν στις δεκάδες κρύβεται μια εκατοντάδα.
Αφού κάναμε εξάσκηση στο τετράδιό μας, όπως μας έλεγε η παρουσίαση παίξαμε ένα παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες, την πράσινη και την κόκκινη.
Από κάθε ομάδα έβγαινε κάθε φορά κι ένας αρχηγός. Όλα τα παιδιά πέρασαν από τη θέση του αρχηγού. Οι ααρχηγοί κάθονταν πλάτη με πλάτη κι έπαιρναν ένα πινακάκι.
![]() |
πηγή: topmarks.co.uk |
και βλέπαμε τις προσθέσεις. Οι αρχηγοί έπρεπε να τις λύσουν στα πινακάκια τους και τα μέλη της ομάδας τους στο τετράδιό τους. Στο τέλος οι αρχηγοί έδειχναν το αποτέλεσμά τους
κι αν το έβρισκαν σωστά έπαιρναν 2 πόντους κι άλλον 1 για κάθε μέλος της ομάδας τους που θα το έβρισκαν επίσης σωστά. Στο τέλος βγάλαμε τους νικητές!
Έπειτα κάναμε εξάσκηση και με 3 διψήφιους γραπτά αλλά και με παιχνίδι.
![]() |
πηγή: mathplayground.com |
Μετά ήταν η σειρά μου. Πήρα το πινακάκι κι έκανα προσθέσεις. Χρησιμοποίησα όλα τα πιθανά λάθη που θα μπορούσαν να κάνουν τα παιδιά. Όταν έδειχνα το πινακάκι μου τα παιδιά έπρεπε να βρουν το λάθος μου και να με διορθώσουν.
Μπαίνοντας στο βιβλίο είδαμε τον τρόπο που σκέφτηκε η Κορίνα για να λύσει την πρόσθεσή της. Για να τον καταλάβουμε καλύτερα χρησιμοποιήσαμε την παρακάτω εφαρμογή όπου παίρναμε τις δεκάδες από τον έναν αριθμό, τις βάζαμε στον άλλο, ανεβαίναμε 10-10 και προσθέταμε ότι μας έμενε.
![]() |
πηγή: phet.colorado.edu |
Για το τέλος αφήσαμε το κόλπο όπου κρύβουμε τα μηδενικά στις στρογγυλές δεκάδες κι εκατοντάδες. Βάλαμε όμως κανόνες:
1. Τα 0 πρέπει να είναι στο τέλος
2. Όσα 0 κρύβω από τον έναν αριθμό τόσα πρέπει να κρύβω κι από τον άλλο.
Έτσι, αν για παράδειγμα έχω 400 + 200 κρύβω τα 00 κι από τους δύο αριθμούς, σκέφτομαι πόσο κάνει 4 + 2 κι έπειτα βάζω τα 00 που έκρυψα.
Αυτό όμως δεν μπορούμε να το κάνουμε αν έχουμε 400 + 20 γιατί ο ένας αριθμός έχει 2 μηδενικά κι ο άλλος ένα. Όμως δεν μας δυσκολεύει γιατί όταν το ακούμε μας βγαίνει εύκολα το αποτέλεσμα. Το είχαμε δουλέψει άλλωστε πολύ στο προηγούμενο μάθημα.
Για περισσότερη εξάσκηση σε αυτό το κομμάτι λέγαμε προφορικά τα αποτελέσμα από την παρακάτω εφαρμογή
ή αυτό το βίντεο.
Ώρα για παιχνίδι. Πρώτα θα παίξουμε με προσθέσεις διψήφιων και μονοψήφιων αριθμών.
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
Στο παρακάτω παιχνίδι κρύβονται ζευγαράκια του 10. Μπορείς να τα βρεις όπως κάναμε στο μάθημα και πέρσι και να κάνεις τους υπολογισμούς σου πιο εύκολα.
![]() |
ΠΗΓΉ: e-didaskalia.blogspot.com |
![]() |
πηγή: teacherled.com |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: thegreatmartinicompany.com |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
![]() |
πηγή: learningapps.org |
![]() |
πηγή: inschool.gr |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: turtlediary.com |
Στο παρακάτω παιχνίδι βάλε εσύ τους αριθμούς στη σωστή θέση για να είναι σωστό το αποτέλεσμα.
![]() |
πηγή παιχνιδιών: inschool.gr |
![]() |
πηγή: thegreatmartinicompany.com |
Τέλος παίζουμε με το κόλπο των μηδενικών ή ανεβαίνοντας 10-10 κι 100-100.
![]() |
πηγή: wordwall.net |
![]() |
πηγή: jele.gr |
![]() |
πηγή παιχνιδιών: wordwall.net |
Στο τελευταίο παιχνίδι μπορείς να κάνεις εξάσκηση στον τρόπο της Κορίνας!
Αν θέλεις να παίξεις παιχνίδια που παίξαμε και πέρσι πάτα το βελάκι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου