Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

ΜΑΘΗΜΑ 2 

ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΔΙΨΗΦΙΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΨΗΦΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ 

Μιας και θυμόμασταν πολύ καλά από πέρσι την πρόσθεση διψήφιων με κρατούμενο και χωρίς το προχωρήσαμε ένα βηματάκι παρακάτω. Δώσαμε έμφαση στους νοερούς υπολογισμούς και στην πρόσθεση διψήφιων με υπέρβαση εκατοντάδας στο αποτέλεσμα.
Ξεκινήσαμε με την παρουσίασή μας για να θυμηθούμε ξανά την πρόσθεση με κρατούμενο αλλά και τι κάνουμε όταν στις δεκάδες κρύβεται μια εκατοντάδα.

Αφού κάναμε εξάσκηση στο τετράδιό μας, όπως μας έλεγε η παρουσίαση παίξαμε ένα παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες, την πράσινη και την κόκκινη.
Από κάθε ομάδα έβγαινε κάθε φορά κι ένας αρχηγός. Όλα τα παιδιά πέρασαν από τη θέση του αρχηγού. Οι ααρχηγοί κάθονταν πλάτη με πλάτη κι έπαιρναν ένα πινακάκι.

Ανοίξαμε την παρακάτω εφαρμογή
πηγή: topmarks.co.uk

και βλέπαμε τις προσθέσεις. Οι αρχηγοί έπρεπε να τις λύσουν στα πινακάκια τους και τα μέλη της ομάδας τους στο τετράδιό τους. Στο τέλος οι αρχηγοί έδειχναν το αποτέλεσμά τους

κι αν το έβρισκαν σωστά έπαιρναν 2 πόντους κι άλλον 1 για κάθε μέλος της ομάδας τους που θα το έβρισκαν επίσης σωστά. Στο τέλος βγάλαμε τους νικητές!
Έπειτα κάναμε εξάσκηση και με 3 διψήφιους γραπτά αλλά και με παιχνίδι.
πηγή: mathplayground.com

Μετά ήταν η σειρά μου. Πήρα το πινακάκι κι έκανα προσθέσεις. Χρησιμοποίησα όλα τα πιθανά λάθη που θα μπορούσαν να κάνουν τα παιδιά. Όταν έδειχνα το πινακάκι μου τα παιδιά έπρεπε να βρουν το λάθος μου και να με διορθώσουν.

Μπαίνοντας στο βιβλίο είδαμε τον τρόπο που σκέφτηκε η Κορίνα για να λύσει την πρόσθεσή της. Για να τον καταλάβουμε καλύτερα χρησιμοποιήσαμε την παρακάτω εφαρμογή όπου παίρναμε τις δεκάδες από τον έναν αριθμό, τις βάζαμε στον άλλο, ανεβαίναμε 10-10 και προσθέταμε ότι μας έμενε.
πηγή: phet.colorado.edu

Για το τέλος αφήσαμε το κόλπο όπου κρύβουμε τα μηδενικά στις στρογγυλές δεκάδες κι εκατοντάδες. Βάλαμε όμως κανόνες:
1. Τα 0 πρέπει να είναι στο τέλος
2. Όσα 0 κρύβω από τον έναν αριθμό τόσα πρέπει να κρύβω κι από τον άλλο.
Έτσι, αν για παράδειγμα έχω 400 + 200 κρύβω τα 00 κι από τους δύο αριθμούς, σκέφτομαι πόσο κάνει 4 + 2 κι έπειτα βάζω τα 00 που έκρυψα.
Αυτό όμως δεν μπορούμε να το κάνουμε αν έχουμε 400 + 20 γιατί ο ένας αριθμός έχει 2 μηδενικά κι ο άλλος ένα. Όμως δεν μας δυσκολεύει γιατί όταν το ακούμε μας βγαίνει εύκολα το αποτέλεσμα. Το είχαμε δουλέψει άλλωστε πολύ στο προηγούμενο μάθημα.
Για περισσότερη εξάσκηση σε αυτό το κομμάτι λέγαμε προφορικά τα αποτελέσμα από την παρακάτω εφαρμογή
πηγή: topmarks.co.uk

και παίξαμε μπίνγκο και με την παρακάτω.
πηγή: topmarks.co.uk

Για να θυμηθείς την πρόσθεση με κρατούμενο μπορείς να δεις το παρακάτω βίντεο

ή αυτό το βίντεο.
Ώρα για παιχνίδι. Πρώτα θα παίξουμε με προσθέσεις διψήφιων και μονοψήφιων αριθμών.
 
πηγή: topmarks.co.uk


πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

Στο παρακάτω παιχνίδι κρύβονται ζευγαράκια του 10. Μπορείς να τα βρεις όπως κάναμε στο μάθημα και πέρσι και να κάνεις τους υπολογισμούς σου πιο εύκολα.
πηγή: learningapps.org

Τώρα κάνουμε εξάσκηση με προσθέσεις διψήφιων. Διάλεξε όποιο παιχνίδι θέλεις!
ΠΗΓΉ: e-didaskalia.blogspot.com

πηγή: teacherled.com


πηγή παιχνιδιών: thegreatmartinicompany.com






πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

πηγή: learningapps.org

πηγή: inschool.gr
Στα 2 επόμενα παιχνίδια διάλεξε το επίπεδο 8.

πηγή παιχνιδιών: turtlediary.com

Στο παρακάτω παιχνίδι βάλε εσύ τους αριθμούς στη σωστή θέση για να είναι σωστό το αποτέλεσμα.
πηγή: transum.org/

Τώρα παίζουμε με 3 διψήφιους!

πηγή παιχνιδιών: inschool.gr

πηγή: thegreatmartinicompany.com

Τέλος παίζουμε με το κόλπο των μηδενικών ή ανεβαίνοντας 10-10 κι 100-100.
πηγή: wordwall.net

πηγή: jele.gr


πηγή παιχνιδιών: wordwall.net

Στο τελευταίο παιχνίδι μπορείς να κάνεις εξάσκηση στον τρόπο της Κορίνας!
πηγή: inschool.gr
Αν θέλεις να παίξεις παιχνίδια που παίξαμε και πέρσι πάτα το βελάκι 
   κι αν θέλεις ακόμα περισσότερα πάτα αυτό το βελάκι 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου