Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

ΜΑΘΗΜΑ 20 

ΤΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 10 

Είδαμε όλα τα κέρματα, λεπτά κι ευρώ, κι επεξεργαστήκαμε τις διαφορές τους. Είδαμε επίσης κι όλα τα χαρτονομίσματα, άσχετα αν εμείς ασχοληθούμε μόνο με εκείνα των 5 και 10 ευρώ, για να έχουμε μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Εξάλλου τα περισσότερα παιδιά τα γνώριζαν ήδη.
Τα παιδιά έκοψαν τα κέρματα από το τέλος του βιβλίου τους κι έτσι είχαμε την ευκαιρία να τα κατατάξουμε και να τα επεξεργαστούμε. Τα βάλαμε σε ομάδες ανάλογα το χρώμα κι έτσι μάθαμε ότι τα ευρώ έχουν 2 χρώματα ενώ τα λεπτά ένα χρώμα. Έπειτα τα κατατάξαμε ανάλογα το μέγεθος για να δούμε ότι τα μεγαλύτερα κέρματα έχουν και μεγαλύτερο αριθμό πάνω τους που σημαίνει ότι δεν έχει σημασία πόσα κέρματα έχουμε αλλά τι γράφει πάνω το κάθε κέρμα.
Αφού ζήτησα αρκετές φορές από τα παιδιά να μου δείξουν συγκεκριμένα νομίσματα τα ρώτησα τι τα χρειαζόμαστε. Εύστοχα απάντησαν ότι τα θέλουμε για να αγοράζουμε πράγματα. Όμως εμείς που είμαστε παιδιά και για να καλλιεργήσουμε το πνεύμα της οικονομίας τα βάζουμε σε κουμπαρά. Έτσι έδωσε κι εγώ σε κάθε παιδί έναν κουμπαρά και τους ζητούσα να μου βάλουν στον κουμπαρά τους ένα συγκεκριμένο ποσό.

 Ξεκινήσαμε με τα εύκολα αλλά αργότερα τους ζητούσα να βάλουν 4 ή 5 ή 8 ευρώ στον κουμπαρά τους για να δούμε ότι δεν υπάρχει τέτοιο κέρμα και για αυτό θα έπρεπε να φτιάξουμε αυτό το ποσό συνδυάζοντας αυτά που έχουμε.



Στο μάθημά μας έχει μία εικόνα παιδιών που παίζουν σούπερ μάρκετ. Έτσι φτιάξαμε κι εμείς ένα στην τάξη μας. Αφού είπαμε πώς θα ξέρουμε πόσο κάνει κάθε πράγμα βάλαμε τις τιμές μας, είχαμε έτοιμα τα νομίσματά μας κι ετοιμαστήκαμε να κάνουμε τους πωλητές και τους αγοραστές.

 Ένα παιδί έκανε τον πωλητή κι ένα άλλο τον αγοραστή. Ο αγοραστής πήγαινε στο σούπερ μάρκετ και διάλεγε τι θα αγοράσει. Έβρισκε τα χρήματα που χρειαζόταν για να πληρώσει το προϊόν του. Ο πωλητής έβλεπε πόσο κάνει το προϊόν κι έλεγχε αν ο αγοραστής του είχε δώσει σωστά τα χρήματα. Τα υπόλοιπα παιδιά συμπλήρωναν το ποσό στο θρανίο τους κι έτσι βλέπαμε ότι μπορούσαμε να το σχηματίσουμε με διάφορους τρόπους όπου όλοι ήταν σωστοί.
Παίξαμε όλα τα παιδιά για να μη μου παραπονεθεί κανένα και τους άρεσε πολύ. Επιμείναμε και στον προφορικό λόγο για το πώς ζητάμε κάτι και πώς το παίρνουμε. Πάμε τώρα να παίξουμε κι ένα παιχνίδι με νομίσματα από την Ξεκούρδιστη τάξη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου