Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ -ια 


Από αυτό το μάθημα έχουμε ξεκινήσει να συναντάμε σε λέξεις το -ια και καθώς είναι δύσκολο στην ανάγνωσή του αφιερώσαμε μία ώρα για να μάθουμε να το διαβάζουμε σωστά.
Αρχικά ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν τον πληθυντικό της λέξης ποτήρι. Αφού το έγραψα στον πίνακα παρατηρήσαμε μία μία τις συλλαβές του και στην τελευταία ακούγαμε ένα γράμμα που δεν το βλέπαμε. Κάναμε το ίδιο και για τη λέξη καλάθι και πάλι διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ένα γράμμα που ακούγεται αλλά δεν γράφεται. Έτσι βγάλαμε το συμπέρασμα ότ όταν βλέπουμε το -ια το διαβάζουμε γρήγορα γιατί βιάζεται κι αν ακούμε ένα γράμμα θα σκεφτόμαστε αν υπάρχει και στο ένα. Αν δεν υπάρχει στο ένα δεν υπάρχει και στα πολλά.
Το ξέρω ότι αυτό δεν είναι γενικό αλλά εμάς μας βοήθησε. Διαβάσαμε στη συνέχεια της παρεούλες του και λέξεις μέσα από την παρακάτω παρουσίαση


και πριν προχωρήσουμε στα γραπτά παίξαμε τα παρακάτω παιχνίδια που δημιουργήθηκαν με την εφαρμογή wordwall.net. Στα δύο πρώτα βρες τη σωστή λέξη. Προσοχή στο γράμμα που ακούμε αλλά δεν βλέπουμε! 


Στο επόμενο βάλε τα γράμματα στη σωστή τους θέση για να σχηματιστεί η λέξη.


Εδώ διάλεξε τη λέξη που ταιριάζει για να συμπληρώσεις την πρόταση.


Κι εδώ σπάσε το σωστό μπαλόνι για να πέσει σε κάθε βαγόνι.



Τα παίξαμε στην τάξη κι ενθουσιαστήκαμε! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου